کاروان کمک‌های بشردوستانه در انتظار ورود به غزه فیلم

منابع خبری از ورود ۱۵۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به بخش مصری گذرگاه رفح برای ورود به نوار غزه خبر دادند.

به گزارش ارز پرس، شبکه فلسطین الیوم در این باره اعلام کرد که ده‌ها کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه در بخش مصری گذرگاه رفح در انتظار ورود به غزه هستند.

«هبه راشد» از اعضای موسسه غیر دولتی «مرسال» در این باره گفت: ما به گذرگاه رفح رسیده‌ایم و در انتظار گام بعدی هستیم.

طبق گفته شاهدان عینی، همزمان با استقرار نیروهای ارتش مصر در گذرگاه زمینی رفح، یک ناوگان متشکل از حدود ۱۵۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه و پزشکی بامداد امروز (سه‌شنبه)، شهر العریش مرکز استان سینای شمالی را ترک و به سمت گذرگاه زمینی رفح حرکت کردند.

یک منبع امنیتی رسمی مصری در این باره اعلام کرد که مقامات کشورش به مسئول هلال احمر مصر در سینای شمالی دستور دادند تا ساعت دو بامداد سه‌شنبه به وقت محلی با کامیون‌ها از العریش به سمت گذرگاه رفح حرکت کنند و ۱۵۰ کامیون بارگیری شده از کمک‌ها به سمت گذرگاه زمینی رفح حرکت کردند و انتظار می‌رود این گذرگاه امروز برای ورود این کامیون‌ها به غزه باز شود.

علی‌رغم اظهارات مقامات ارشد آمریکایی مبنی بر توافق برای ورود این کمک‌ها به غزه، اما رژیم صهیونیستی کماکان از ورود کمک‌های مذکور به غزه جلوگیری می‌کند.

رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته خواستار خروج بیش از یک میلیون ساکن شمال نوار غزه از این منطقه در راستای فراهم کردن زمینه آغاز عملیات زمینی در این باریکه شده است.

تهدیدهای رژیم صهیونیستی به حمله زمینی در غزه پاسخ مقاومت را به همراه داشته است و در همین راستا «ابو حمزه»، سخنگوی نظامی گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی یکشنبه شب در این باره خاطرنشان کرد که مبارزان فلسطین از ورود ارتش رژیم صهیونیستی به غزه استقبال می‌کنند چراکه یک جهنم وسیع را برای نیروهای آن تدارک دیده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین در جریان نبرد «طوفان الاقصی» غافلگیر شده و شکست خورده، برای جبران این شکست مفتضحانه درحال هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه است و با بستن منابع آب و برق روی آنها و بستن تمامی گذرگاه‌ها منجر به شکل گیری یک فاجعه در این باریکه شده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.