اتحادیه آفریقا حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان غزه را جنایت جنگی دانست

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا، رژیم صهیونیستی را مسبب حمله مرگبار به بیمارستانی در غزه دانست و آن را جنایت جنگی خواند.

به گزارش ارز پرس، وزارت بهداشت غزه شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی تازه، بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد و طبق برآوردهای اولیه، بیش از ۵۰۰ تن از فلسطینیان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به این بیمارستان به شهادت رسیدند.

در واکنش به این جنایت تازه صهیونیست‌ها، موسی فکی، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا سه‌شنبه در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: هیچ کلمه‌ای برای بیان کامل محکومیت بمباران اسرائیل علیه بیمارستانی در غزه که جان صدها تن را گرفت، وجود ندارد. هدف قرار دادن بیمارستانی که طبق قوانین بین‌المللی بشردوستانه، پناهگاهی امن محسوب می‌شود، جنایت جنگی است.

او افزود که جامعه بین‌المللی «هم‌اکنون باید واکنش نشان دهد.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که ارتش این رژیم در جنایت بیمارستان غزه دخالتی نداشته است، و تلاش کرد تا این بمباران را به گردن نیروهای مقاومت فلسطینی بیندازد که با عملیات طوفان الاقصی، صهیونیست‌ها را به زانو درآورده‌اند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی حملات هوایی سنگینی علیه نوار غزه انجام داده و بسیاری از ساختمان‌ها را با خاک یکسان کرده است؛ حملاتی که به آوارگی بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این منطقه منجر شده است و در جنایتی تازه هم کشتار بیمارستان المعمدانی را به راه انداخت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.