آغاز اجتماع کادر درمان در میدان فلسطین در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، حماس عملیات گسترده‌ای تحت عنوان "طوفان ‌الاقصی" را علیه رژیم صهیونیستی در تاریخ 15 مهرماه 1402 آغاز کرد؛ این عملیات که پاسخی دندان‌شکن به سال‌ها جنایت این رژیم غاصب علیه مردم نوار غزه بود، شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی را در ابعاد مختلف امنیتی و نظامی به جهانیان ثابت کرد.

رژیم صهیونیستی پس از این شکست خفت‌بارانه و در واکنش به این عملیات، غزه را از زمین و آسمان هدف قرار داد و دسترسی مردم غزه به آب و برق را قطع کرد و جلوی هرگونه امدادرسانی به غزه را گرفت.

اگرچه بر اساس کنوانسیون بین‌المللی ژنو حفظ امنیت و سلامت کادر درمانی در همه میدان‌ها برای همه طرف‌های درگیر امری ضروری است و کادر درمان در انجام وظایف پزشکی خود آزاد هستند و هیچ بیمارستانی نباید مورد حمله قرار بگیرد، اما رژیم غاصب صهیونیستی در یازدهمین روز از جنایات خود در غزه، وحشیانه‌ترین عملیات را علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه اعمال کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه بیمارستان خصوصی "المعمدانی" در مرکز غزه را هدف حملات قرار داد، جایی که صدها خانواده از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به حیاط آن پناه آورده بودند.

به گفته شاهدان عینی، بیمارستان به یک حوض خون تبدیل شده و قربانیان اکثراً از خانواده‌هایی بودند که از نقاط مختلف غزه به اینجا پناه آورده بودند.

پیش از این سازمان‌های بین‌المللی نظیر سازمان جهانی بهداشت هشدار داده بودند که با کاهش ذخایر غذای سالم، آب سالم، خدمات بهداشتی و بدون سرپناه کافی، کودکان و بزرگسالان، از جمله افراد مسن، همگی در معرض خطر بیماری قرار خواهند داشت.

در هفته گذشته نیز مقامات بهداشتی ایرانی ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، طی بیانیه‌هایی خطاب به سازمان‌های بین‌المللی خواستار دسترسی مردم نوار غزه به خدمات بهداشتی شده بودند.

ساعت 10 امروز چهارشنبه 26 مهرماه، تعداد زیادی از اعضای کادر درمان شامل پزشکان، پرستاران و متخصصان ایرانی با تجمع در میدان فلسطین تهران این جنایات را محکوم کردند.

این خبر تکمیل می‌شود ...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.