سیسی: کوچاندن فلسطینی‌ها به سینا به معنای کشاندن مصر به جنگ علیه اسرائیل است

رئیس جمهوری مصر در سخنانی در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتس صدراعظم آلمان در قاهره تاکید کرد که کشورش اجازه از بین بردن مساله فلسطین را نخواهد داد و مخالف کوچاندن ساکنان نوار غزه است.

به گزارش ارز پرس، عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر اظهار کرد: نگرانی عمیق مصر درباره وضعیت نوار غزه را به صدراعظم آلمان اعلام کردم. ما گذرگاه رفح را نبستیم، اما بمباران گذرگاه توسط اسرائیل مانع از فعالیت آن شد.

وی درباره تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای کوچاندن فلسطینی‌ها از نوار غزه تاکید کرد: ما آوارگی فلسطینی‌ها از سرزمینشان را رد می‌کنیم و از بین بردن مساله فلسطین امری بسیار خطرناک است. آوارگی فلسطینی‌ها از غزه به مصر، آوارگی فلسطینی‌ها از کرانه باختری به اردن را به دنبال خواهد داشت.

رئیس جمهور مصر ادامه داد: آنچه اکنون در غزه اتفاق می‌افتد تلاشی برای سوق دادن غیرنظامیان به پناهجویی و مهاجرت به مصر است. نوار غزه اکنون تحت کنترل دولت اسرائیل است.

وی همچنین گفت: سال‌ها است که از ایده تشکیل کشور غیرنظامی فلسطین حمایت کرده‌ایم. مساله فلسطین یک مساله مهم است و تأثیر بسیار مهمی بر امنیت و ثبات منطقه دارد. اجازه نخواهیم داد که مساله فلسطین از بین برده شود و آنچه در غزه اتفاق می‌افتد اقدامی علیه حماس نیست، بلکه به منظور وادار کردن ساکنان به کوچ از آنجاست. ایده کوچاندن فلسطینی‌ها به صحرای سینا به معنای کشاندن مصر به جنگ علیه اسرائیل است.

رئیس جمهور مصر تصریح کرد: اگر ایده آوارگی مطرح است، چرا فلسطینی‌ها را به نقب منتقل نمی‌کنیم؟ ما نمی‌خواهیم سینا به پایگاهی برای انجام عملیات علیه اسرائیل تبدیل شود و میلیون‌ها مصری آماده تظاهرات در رد ایده آواره کردن فلسطینی‌ها از نوار غزه هستند.

صدراعظم آلمان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی همسو با تلاش رژیم صهیونیستی برای فرار از پذیرش مسؤولیت جنایت بیمارستان المعمدانی و مقصر دانستن جنبش جهاد اسلامی در این باره گفت: دانستن اینکه چه کسی عامل بمباران بیمارستان المعمدانی غزه شد، ضروری است.

وی با چشم پوشی از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و به ویژه کودکان و زنان در غزه افزود: حمله حماس به اسرائیل غیرقابل توجیه و محکوم است و اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.

صدراعظم آلمان مدعی شد: حماس حق ندارد از طرف فلسطینی‌ها صحبت کند. ما تلاش می‌کنیم کمک‌های لازم را به غزه برسانیم و ما غیرنظامیان در آنجا را تنها نخواهیم گذاشت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.