داخلی سازی 70 درصدی در صنعت کفش/ تولیدات نساجی 6 درصد رشد کرد

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در زمینه ماشین آلات و محصول نهایی صنعت چرم و کیف و کفش رشد خوبی داشته ایم.

وی به توانمندی بهره مندی از ماشین آلات داخلی در بسیاری از صنایع اشاره کرد و گفت: در ماشین آلات داخلی شاهد رشد چشمگیری بوده ایم.

برادران به روند بازسازی ماشین آلات صنعت نساجی اشاره کرد و افزود: این فرآیند با قوت در حال انجام است.

رشد 6 درصدی تولید صنعت نساجی در 6 ماهه امسال

معاون صنایع عمومی وزارت صمت به رشد 17 درصدی تولید صنعت نساجی و صنایع وابسته براساس آمار بانک مرکزی در سال 1401 اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6 درصد رشد در صنعت نساجی را شاهد بودیم.

وی به صادرات کیف و کفش چرم اشاره کرد و گفت: هم اکنون در صادرات به کشور عراق با چالش مواجه هستیم هم در زمینه رفع تعهد ارزی عمدتا خود عراق اقبالی به دلار ندارد و عراقی‌ها سعی دارند با وجه رایج خودشان و یا ریال مبادله صورت گیرد و وادار کردن فعالان اقتصادی ما به رفع تعهد ارزی چالش‌هایی را ایجاد کرده است.

برادران به مزیت 15 درصدی دولت عراق به صادرکنندگان سایر کشور‌ها اشاره کرد و گفت: این امتیاز و حمایت‌های صادراتی دولت عراق از سایرکشور‌های همسایه شامل حال تولیدکنندگان و فعال اقتصادی ایرانی نمی‌شود و برای رفع این چالش از وزارت امور خارجه درخواست کردیم در نشست با مسئولان کشور عراق این مشکل را حل کنند و این طور نباشد که کشور‌های دیگر برای صادرات به عراق امتیازات ویژه‌ای داشته باشند و ایران از آن محروم باشد.

داخلی سازی 70 درصدی در صنعت کفش

معاون صنایع عمومی وزارت صمت به عمق بخشی به تولید داخلی در زمینه کفش اشاره کرد و گفت:پیش از این 55 درصد محصولات از مواد اولیه داخلی تولید می‌شد که امروز این میزان به 70 درصد رسیده است به خصوص در زیره کفش و پلی اورتان که در 2 سال گذشته وارد کننده بوده ایم نه تنها تامین کننده نیاز داخل هستیم بلکه صادرکننده هم هستیم، همچنین در زمینه چسب و چرم مصنوعی تنوع و محصولات جدید به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.