سنجش سلامت کلاس اولی‌های سال آینده آغاز شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، فرایند دریافت نوبت سنجش سلامت برای دانش‌آموزانی که تا اول مهر 1403، 6 سال تمام دارند و باید در پایه اول دبستان ثبت‌نام کنند، آغاز شده است.

خانواده‌ها باید به سامانه my.medu.ir مراجعه کنند و برای دریافت نوبت سنجش اقدام کنند.

پایگاه‌های سنجش سلامت شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 12:30 فعال هستند.

خانواده‌ها با ورود به سامانه باید نقش والدین را انتخاب کنند، پس از این مرحله و ورود به صفحه دوم باید در قسمت انتهای صفحه با انتخاب گزینه اضافه کردن دانش‌آموز، نام فرزند و کدملی او را ثبت کنند همچنین باید به سؤالاتی درباره وضعیت تغذیه و تحرک دانش‌‌آموز پاسخ بدهند.

پس از پاسخ به این سؤالات امکان انتخاب شهر و منطقه آموزش و پرورش وجود دارد که والدین می‌توانند بر روی نقشه نمایش داده شده، پایگاه‌های سنجش در منطقه محل زندگی خود یا محلات همجوار را انتخاب و روز و ساعت مراجعه را نیز خود تعیین کنند.

سنجش سلامت شامل ارزیابی‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی ـ حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های جلدی (پوست و مو) و بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه است؛ همچنین بررسی وضعیت واکسیناسیون توسط مراقب سلامت در پایگاه سنجش انجام می‌شود.

همچنین غربالگری اختلالات یادگیری، نقص توجه و بیش‌فعالی و آسیب زبان و گفتار که در مراکز سنجش انجام خواهد شد.

اگر نوآموز در هر یک از مراحل غربالگری بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی مشکوک به مشکل باشد و نیاز به ارجاع به مرحله تخصصی داشته باشد ادامه سایر مراحل بر اساس دستورالعمل‌های بررسی وضعیت بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی و طیف اوتیسم خواهد بود.

مدارک مورد نیاز جهت انجام سنجش عبارتند از: اصل شناسنامه دانش‌آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل‌شده و یک قطعه عکس 3.4.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

سلامت آینده

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.