دستور رئیس جمهوری الجزایر برای ایجاد پل هوایی کمک به غزه

رئیس جمهوری الجزایر دستوری مبنی بر ایجاد یک پل هوایی به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طرق گذرگاه «رفح» صادر کرد.

به گزارش ارز پرس، ریاست جمهوری الجزایر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری این کشور دستور داده است که کمک‌های انسانی مهم و فوری به فرودگاه «العریش» مصر ارسال شود تا از طریق گذرگاه رفح وارد نوار غزه شود.

براساس گزارش سایت النشره، این کمک‌ها شامل مواد غذایی، تجهیزات پزشکی، لباس و چادر است و قرار است از طریق یک پل هوایی متشکل از چندین فروند هواپیمای وابسته به نیروهای هوایی ارتش الجزایر ارسال شود.

در این بیانیه همچنین آمده است، این کمک‌های فوری بیانگر پایبندی رهبری و مردم الجزایر به همبستگی بی‌قید و شرط و نامحدود با ملت فلسطین است که در معرض حملات ادامه‌دار رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سایه محاصره فراگیر قرار گرفته‌اند.

امروز یکشنبه در شانزدهمین روز از جنگ به دنبال عملیات طوفان الاقصی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی مختلف در نوار غزه حمله کرده و منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از فلسطینی‌ها شدند. ساعاتی پیش از آن هم ارتش رژیم صهیونیستی یک مسجد در اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری را بمباران کرد.

روز شنبه کامیون‌های غزه همراه با خودروهای سازمان ملل و هلال احمر فلسطین و آنروا وارد محوطه گذرگاه رفح شدند تا کمک‌های انسان دوستانه را از کامیون‌های مصری تحویل گرفته و وارد نوار غزه کنند.

رسانه‌های دولتی در غزه اعلام کردند کمک‌ها شامل دارو، تجهیزات پزشکی و مقدار محدودی غذا بود. این کاروان امدادی شامل ۲۰ کامیون بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.