حماس: قطع جریان برق بیمارستان اندونزی غزه «جنایت علیه بشریت» است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد، نرساندن سوخت به بیمارستان‌های غزه برای بیماران و زخمی‌شدگان به مثابه مرگ آنها است.

به گزارش ارز پرس، جنبش حماس اعلام کرد، قطع جریان برق از بیمارستان «اندونزی» در غزه، جنایتی علیه بشریت است.

براساس گزارش سایت المیادین، این جنبش همچنین نسبت به سهل‌انگاری در فراهم کردن سوخت هشدار داد که برای تمامی بیماران و زخمی‌شدگان در بیمارستان‌های نوار غزه حکم مرگ آنها را دارد.

جنبش حماس ضمن تاکید بر اینکه قطع جریان برق از بیمارستان اندونزی به مثابه «جنایت علیه بشریت» است، از کشورهای عربی و اسلامی و همچنین سازمان ملل خواست تا اقدامات لازم را فوراً در این خصوص اتخاذ کنند.

در همین راستا، منابع پزشکی اعلام کردند، برق بیمارستان اندونزی در غزه قطع شده است و تأسیسات حیاتی و مهم آن به دلیل اتمام سوخت تعطیل شده‌اند.

دفتر رسانه‌ای دولتی غزه امروز (سه‌شنبه) گزارش داد، از زمان شروع عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر تعداد شهدا به ۵۰۸۷ و تعداد زخمی‌شدگان به ۱۵۲۷۳ تن رسیده و تعداد شهدای کودک ۲۰۵۵ تن تخمین زده شده است.

پیشتر منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت غزه گفت که تاکنون حتی یک قرص و دارو از کمک‌هایی که درباره آن صحبت می‌شود به نوار غزه نرسیده است.

البرش در خصوص وضعیت بیمارستان‌های غزه تصریح کرد، آنچه اکنون در بیمارستان‌های غزه رخ می‌دهد جنایت جنگی است و قطع برق در بخش نوزادان نارس منجر به مرگ فوری آنها می‌شود.

اشغالگران عمداً بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و مناطق اطراف آنها را هدف قرار داده و به تهدیدات خود برای تخریب بیمارستان‌ها در نوار غزه ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.