خاندوزی: نرخ بیکاری به 7.9 درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت پایگاه خبری ارز پرس، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری امروز با خبرنگاران طی سخنانی ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) و آرزوی نصرت و پیروزی مردم فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: در روزهای اخیر آمار بازار کار منتشر شد؛ یکی از ویژگی‌های رشد اقتصادی دولت سیزدهم در دو سال اخیر این است که افزایش تولید و رشد اقتصادی کشور دقیقا همگام با افزایش اشتغال است. اقتصاد ایران در برخی سال‌ها با پدیده رشد همراه با بیکاری و یا بدون اشتغال همراه بود.

وی افزود: از تابستان گذشته تا تابستان امسال بیش از 907 هزار نفر بر جمعیت حوزه کار افزوده شده و نرخ بیکاری در تابستان امسال به 7.9 درصد کاهش یافته است. سیاست‌های اقتصادی ثمرات خود را در بازار کار کشور نشان می‌دهد.

سخنگوی اقتصادی دولت بیان کرد: تورم در بخش مسکن یکی از دغدغه‌های جدی مردم است و سهم هزینه‌های مسکن در بودجه خانوار قابل توجهی است و فشار سنگینی بر خانواده‌ها وارد می‌کند و از تاکیدات ویژه رییس‌جمهور توجه به این مهم است. تحلیل آمارهای تورم مسکن حاکی است که از ابتدای امسال تورم در بازار دارایی‌های مختلف از جمله مسکن کاهنده بوده و با کاهش نرخ تورم مواجه بودیم؛ این به معنای کاهش قیمت‌ها نیست و بلکه شتاب رشد قیمت‌ها کمتر شده است. میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در تابستان 5 درصد کاهش داشته و تورم ماهانه در تیرماه 2.8 درصد، در مردادماه 0.7 و در شهریور 1.7 درصد بوده است.

خاندوزی عنوان کرد: روند قیمتی در بازار مسکن که از اولویت‌های دولت محسوب می‌شود وارد سیکل کاهشی شده و تورم سال گذشته منتهی به شهریور امسال به 83.9 درصد رسیده است. شهریورماه بیش از 3 هزار فقره معاملات رسمی در سامانه‌های وجود دارد و نسبت به مردادماه کاهش دارد؛ بر اساس تحلیل‌ها، بسیاری از خریداران در انتظار قیمت‌های پایین هستند.

وی اضافه کرد: بخشی از پیشران‌های افزایش قیمت همواره سوداگری در این بازار بوده است؛ تدابیری برای تنظیم این سوداگری‌ها در نظر گرفته شده بود و بخشی دفاتر املاک که بر افزایش قیمت دامن می‌زدند تعطیل شدند و برای استفاده از ظرفیت قانون مالیات بر خانه‌های خالی و همچنین همکاری دولت و مجلس برای تصویب قانون مالیات بر سوداگری اقدام انجام گرفته است. دولت مایل است که مجلس بلافاصله بعد از برنامه هفتم مصوبات جلوگیری از سوداگری را به سرانجام برسانند.

سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه گفت: سال‌ها بسیاری از خانواده‌ها منتظر بودند و مسأله سهام عدالت متوفیان بلاتکلیف مانده بود؛ از روزهای آینده و با تمرکز اولویت بر روش‌هاش غیرحضوری نماینده وراث می‌توانند به سامانه مراجعه کرده و انتقال سهام عدالت حدود 3.5 میلیون نفر برای خانواده‌های آنان حل و فصل خواهد شد.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.