ملکه اردن: اعراب، غرب را در جنایات اسرائیل همدست می‌دانند

ملکه اردن در مصاحبه‌ای رسانه‌های جریان اصلی غرب را به خاطر اعمال «استاندارد دوگانه خیره کننده» در پوشش خبری جنگ حماس و رژیم صهیونیستی محکوم کرد.

به گزارش ارز پرس، رانیا، ملکه اردن در مصاحبه با کریستین امانپور، مجری شبکه سی.ان.ان که از محل شهر امان، پایتخت کشورش انجام داد، گفت: «مشاهده استانداردهای دوگانه در جهان امروز بسیار مایوس کننده است. این که می‌بینیم کسانی اتفاقات رخ داده در هفتم اکتبر را محکوم کردند اما خیلی کم اتفاقاتی که امروز می‌افتند را محکوم می‌کنند.»

او در ادامه این مصاحبه گفت: «چرا درخواستی برای آتش‌بس فوری از سمت این کشورها نیست؟ ما امروز شاهد رنجهای انسانی بهت آوری هستیم که اتفاق می‌افتند اما چرا روایت‌ها همواره به نفع طرف اسرائیلی تحریف می‌شوند؟ رسانه‌ها و سیاستگذاران غربی فورا روایت‌های اسرائیلی‌ها را می‌پذیرند. وقتی اسرائیل حمله کند آنها می‌گویند که فلسطینی‌ها می‌میرند اما وقتی اسرائیلی‌ها می‌میرند آنها می‌گویند که کشته شدند یا سنگدلانه به قتل رسیدند.»

ملکه ۵۳ ساله اردن هر چند از مدتها پیش حامی حقوق مردم فلسطین بوده اما لحن تندی در این مصاحبه داشت که به ندرت از سوی خانواده‌های پادشاهی دیده می‌شود. او بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی را «کشتار در ابعاد وسیع» خوانده و از بیانیه‌های علنی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره حملات هفتم اکتبر نیروهای مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی و حتی مستقیما از شبکه سی.ان.ان انتقاد کرد.

ملکه اردن اظهار کرد: «وقتی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا می‌گوید اسناد و مدارک سر بریدن کودکان را دیده است و بعدا ارتش اسرائیل می‌گوید سند و مدرک آن وجود ندارد و او حرفش را پس می‌گیرد، این به معنی تایید غرض‌ورزی است. حتی شما خانم کریستین امانپور، در شبکه و وبسایت سی.ان.ان در ابتدای جنگ سرتیتری درباره کشتار کودکان اسرائیلی در یک کیبوتص اسرائیلی منتشر کردید. و وقتی شما این ماجرا را بخوانید به طور مستقل راستی آزماییی نشده است. حالا سوال من از شما این است که آیا شما حاضر به منتشر کردن یک چین گزارش محکوم کننده‌ اما بررسی نشده‌ای از سوی یک فلسطینی هستید؟»

امانپور حرف‌های ملکه اردن را قطع کرده و گفت: «ملکه رانیا، لازم است حرف شما را اینجا قطع کنم چون تصاویری توسط اسرائیلی‌ها نشان داده شده و خبرنگاران ما نیز آنجا بوده‌اند. من درباره سر بریدن‌ها صحبت نمی‌کنم. من دارم درباره اجساد بچه‌هایی که پر از گلوله بودند صحبت می‌کنم.»

رانیا در صحبت درباره واکنش‌های جهان عرب درباره حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه غزه که بر اساس جدیدترین آمارها به شهادت حدود ۶۰۰۰ فلسطینی انجامیده اظهار کرد، این احساس در میان بسیاری از اعراب وجود دارد که جهان غرب در این کشتار گسترده غیرنظامیان «همدست» است.

او بیان کرد: «به ما گفته می‌شود اگر یک خانواده، کل اعضای یک خانواده زیر رگبار مسلسل کشته شود غلط است اما اگر آنها را با بمباران بکشیم مشکلی ندارد! این برای جهان عرب شوک آور است. برای اولین بار در تاریخ مدرن، یک چنین رنجهای انسانی وجود دارد و جهان حتی خواستار یک آتش‌بس نیز نمی‌شود. این سکوت کر کننده است.

کریستین امانپور به ملکه اردن گفت، به خاطر آنکه رژیم صهیونیستی را «آپارتاید» خوانده با انتقاد این رژیم و حامیانش موجه می‌شود.

ملکه اردن در پاسخ به او گفت: «بگذارید من تاکید کنم آپارتاید عنوانی نیست که عرب‌ها به اسرائیل داده باشند. بلکه عنوانی است که سازمان‌های حقوق بشری بین المللی و اسرائیلی استفاده کردند.»

وی افزود: «این یک ماجرای ۷۵ ساله است، ماجرای مرگ و آوارگی منکوب کننده علیه مردم  فلسطین و انسانیت زدایی از فلسطینی‌ها در کرانه باختری و غزه از طریق نقض روزانه حقوق بشر و بی حرمتی‌های هر روزه.»

ملکه اردن گفت: «حالا تمرکزی افراطی روی حماس به خاطر اتفاقات هفته‌های اخیر شده است. اما این مساله مربوط به خیلی قبل‌تر از حماس برمی‌گردد و بعد از حماس نیز ادامه خواهد یافت. این یک مبارزه برای آزادی و برای عدالت است.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.