تصویب آیین‌نامه جدید برای احداث نیروگاه توسط صنایع انرژی‌بر

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری ارز پرس، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: بر اساس ماده 4 قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق کشور، آیین نامه صنایع انرژی بر که شامل صنایع بزرگ فلزی، معدنی، پتروپالایشی و شیمیایی هستند موظف به احداث حداقل 10 هزار مگاوات نیروگاه تا پایان سال 1404 هستند.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در این خصوص انجام شده افزود : در تابستان سال جاری 675 مگاوات از ظرفیت این نیروگاه ها وارد مدار شد و امید است تا سال آینده این مقدار به 1712 مگاوات افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: با تصویب این آیین نامه فرآیند صدور مجوزهای لازم برای احداث این نیروگاه ها توسط صنایع انرژی بر کشور تسریع شده و صنایع کشور می توانند با سرعت بیشتری نسبت به تکمیل نیروگاههای خود اقدام کنند.

رجبی مشهدی تصریح کرد: بر اساس آیین نامه اجرایی ماده 4 قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق که امروز به تصویب هیات وزیران رسید، وظایف مشخصی برای تسهیل صدور مجوزهای لازم اعم از مجوز محیط زیست، تخصیص سوخت و تخصیص آب و اتصال به شبکه، توسط نهادهای مربوطه مشخص شده که امید است با انجام به موقع این وظایف، نیروگاه های صنایع در اسرع وقت به شبکه سراسری برق کشور متصل شوند و در نتیجه مصرف برق آنها از روی شبکه سراسری برق برداشته خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به نقش مهم انرژی برق در فرآیند تولید صنایع مشمول احداث نیروگاه گفت: با اجرای این طرح علاوه بر تامین برق مطمئن و پایدار این مصرف کنندگان، با خارج کردن صنایع مذکور از برنامه های مدیریت مصرف به افزایش سودآوری صنایع کشور نیز کمک شایانی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.