سخنگوی ستاد انتخابات کشور: 10 استان بیشترین استقبال ثبت‌نام‌ها را داشته‌اند

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ارز پرس، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور امروز پنجشنبه در نشست خبری، اظهار داشت: روز گذشته ترافیک بالایی در نام نویسی نهایی که پایان مهلت اعلام شده بود را داشتیم. در ترکیب داوطلبان 87 درصد مردان و 13 درصد زنان هستند.

وی درباره ترکیب سنی ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: 29 درصد ثبت‌نام‌کننده‌ها بین 30 تا 40 سال هستند، 37 درصد 40 تا 50 ساله، 26 درصد 50 تا 60 ساله‌ و 8 درصد هم 60 تا 75 ساله هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره درباره ترکیب تحصیلی داوطلبان قطعی انتخابات گفت: 15 درصد داوطلبان در مقطع دکترا و 79 درصد کارشناسی ارشد و 4درصد کارشناسی و مدارک حوزوی و 22درصد را ایثارگران تشکیل می‌دهند. همچنین 2 درصد هم سابقه نمایندگی دارند.

 سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: به تفکیک استان‌ها 10 استانی که بیشترین استقبال ثبت‌نام‌ها را داشته‌اند عبارتند از استان‌های البرز، تهران، قم، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، یزد، اصفهان، قزوین، فارس و گلستان که بیشترین ثبت نام ها را داشتند.

وی ادامه داد: استان‌های کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، گیلان و هرمزگان 6 استانی هستند که پایین جدول را شکل می‌دهند. 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: حوزه‌های انتخابیه کرج، شهریار، تهران مشهد، یزد، رباط کریم، اصفهان، اهواز، شیراز و قم به ترتیب 10 حوزه انتخابیه پیشرو در ثبت تعداد داوطلبان هستند.

اسلامی در ادامه با بیان اینکه در مرحله پیش‌ثبت‌نام حدود 49 هزار نفر ثبت‌نام کردند و 6 دستگاه، مدارک متقاضیان داوطلبی انتخاب دوازدهمین دوره مجلس را صحت‌سنجی کرد، گفت: این اقدام در یک ماه انجام شده که نتایج بررسی آن‌ها را اعلام کردیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان داشت: حدود 38 هزار نفر مجاز به حضور در ثبت نام نهایی شدند که مرحله اصلی ثبت نام‌ها از 27 مهر ماه تا 3 آبان به صورت برخط و سامانه‌ای روزانه از 8 صبح تا 18 عصر انجام شد.  در نهایت و تا پایان مرحله اصلی ثبت‌نام‌ها، ثبت‌نام 24 هزار و 829 نفر در این 7 روز قطعی شد و داوطلبان ثبت‌نام خود را کامل کردند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.