نظام بشردوستانه در غزه شاهد فروپاشی کامل است

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که نظام بشردوستانه در نوار غزه در حال فروپاشی کامل است. کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز وضعیت غزه را "ناامید کننده" توصیف کرد.

به گزارش ارز پرس و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که سیستم ارسال کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه با یک فروپاشی کامل و همراه با عواقب غیرقابل تصور برای بیش از دو میلیون نفر مواجه است و با تشدید بمباران، نیازها حتی بحرانی‌تر هم می‌شوند.

وی افزود: قبل از شروع جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی روزانه حدود ۵۰۰ کامیون وارد غزه می شد و در روزهای اخیر به طور متوسط ​​روزانه ۱۲ کامیون وارد غزه می شود.

گوترش گفت: کمک های دریافتی شامل سوخت لازم برای عملیات سازمان ملل نمی شود. همچنین شامل سوخت مورد نیاز برای راه اندازی بیمارستان ها، آب شیرین کن ها، تولید مواد غذایی و توزیع کمک است و با توجه به وضعیت اسفناک و غم انگیز این منطقه، بدون تغییر فوری و اساسی در نحوه دریافت کمک­ها، سازمان ملل قادر به ادامه کار در داخل نوار غزه نخواهد بود.

گوترش افزود: بار دیگر خواستار برقراری آتش بس بشردوستانه، آزادی بی قید و شرط همه گروگان ها و تحویل تجهیزات حیاتی درحجم مورد نیاز هستیم.

همچنین مارتین شوب، مدیر عملیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: وضعیت بشردوستانه در نوار غزه را فقط می‌توان ناامیدکننده توصیف کرد و یافتن کلماتی برای توصیف آن دشوار است.

شوب به اسپوتنیک گفت: وضعیت در نوار غزه بسیار ناامیدکننده است و شاید این کمترین چیزی است که می توان در مورد آن گفت. پیدا کردن کلمات برای توصیف آنچه همکاران ما در واقعیت می بینند دشوار است.

وی افزود: سطح ویرانی، ناامیدی و آوارگی ساکنان غزه بسیار وحشتناک است؛ به طوری که صدها هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند و به سختی به آب و غذا دسترسی دارند.

ساعاتی پیش رژیم اشغالگر صهیونیستی حمله هوایی گسترده­ای به نوار غزه را آغاز کرد که با مقابله نیروهای مقاومت روبرو شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.