المقداد: اسرائیل همان جنایات فاشیسم در جنگ جهانی دوم را مرتکب شده است

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد، رژیم صهیونیستی تمام جنایت‌هایی که فاشیست‌ها در جنگ جهانی دوم مرتکب شده بودند را مرتکب شده است.

به گزارش ارز پرس، فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد، طولی نخواهد کشید کسانی که با بیانیه بالفور از رژیم صهیونیستی حمایت کردند یا در سازمان ملل برای به رسمیت شناختن آن رأی دادند، از جنایتی که در حق کشورهایشان و کل بشریت مرتکب شده‌اند، پشیمان می‌شوند.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، المقداد تصریح کرد، طی دو هفته اخیر، رژیم اشغالگر سه هزار کودک را کشته و حدود نیمی از منازل نوار غزه را ویران کرده است و همچنین آب، دارو، برق، ارتباطات و اینترنت را قطع کرده است تا جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت که در حق ساکنان این باریکه مرتکب شده و یا خواهد شد را کتمان کند و بر آنها سرپوش بگذارد.

وزیر خارجه سوریه افزود، رژیم صهیونیستی به جای حمایت و حفاظت از منافع کشورهای استعمارگر غربی در این منطقه، به باری اخلاقی، نظامی، سیاسی، مالی، اقتصادی و انسانی بر دوش این کشورها تبدیل شده است.

فیصل المقداد در پایان گفت، چه جنایت‌هایی را فاشیست‌ها در جنگ جهانی دوم مرتکب شدند که رژیم صهیونیستی آن را مرتکب نشده است؟

وزیر خارجه سوریه گفت، آنچه از دستگاه اداری سازمان ملل که «چهره رژیم صهیونیستی را برای مدت طولانی جلا داده است» انتظار می‌رود این است که از اعتبار دبیرکل سازمان مذکور در پاسخ به توهین به او توسط یک گدای صهیونیست به عنوان سفیر یک حکومت فاشیست دفاع کند.

پیشتر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با محکوم کردن رژیم صهیونیستی در مجازات جمعی مردم فلسطین بابت حمله غافلگیرانه جنبش حماس در شهرک‌های اطراف نوار غزه، باعث خشم این رژیم شد.

گلعاد آردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز گفت: به دلیل اظهارات آنتونیو گوترش درباره بمباران غزه ما برای نمایندگان این نهاد بین‌المللی ویزا صادر نمی‌کنیم.

آردان همچنین خواستار کناره‌گیری گوترش از مقام دبیرکلی سازمان ملل شد و افزود: مهم است که بدانیم حملات از سوی حماس با پیشینه‌ای رخ داده است.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفت - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.