منصوری: بیش از یک میلیون شغل در کشور ایجاد شده است

به گزارش حوزه دولت پایگاه خبری ارز پرس، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، با بیان اینکه اشتغالزایی از اهداف اصلی دولت است و تمرکز ویژه‌ای بر ابعاد مختلف آن دارد، گفت: در حوزه اشتغال اعلام کردیم که یک میلیون شغل ایجاد می‌کنیم و امروز از این عدد عبور کرده‌ایم.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید امروز یک نهاد فعال و توانمند در حوزه اشتغالزایی است که ضمن ایفای مأموریت‌های تسهیلاتی و پولی، ابزار و بازوی حاکمیت برای تحقق کارآفرینی اجتماعی نیز هست. صندوق به نسبت سهم و گردش مالی و اقتصادی که در مجموعه اقتصاد کشور دارد نقش فراتر و موثرتری در تحقق اهداف دولت در حوزه اشتغال‌زایی ایفا کرده است. ‌‌‌

معاون اجرایی رئیس‌جمهور اظهار کرد: بررسی مدل‌های مختلف جهانی نشان می‌دهد که برای اشتغال‌زایی باید در حوزه‌های مربوط به اشتغال‌های خرد، اشتغال‌های خانگی، کارآفرینی اجتماعی، کارآفرینی مردم پایه و بنگاه‌های کوچک متمرکز شویم.

منصوری به عملکرد صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و گفت: امسال برنامه پرداخت 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که  در اشتغال و معیشت مردم اثر قابل توجهی دارد.

وی تاکید کرد: موضوعاتی همچون فناور شدن، کادرسازی، افزایش سرمایه، عمل به توافقات گذشته و برگزاری رویدادهای خلاقانه باید در دستورکار صندوق کارآفرینی امید قرار گیرد و با جدیت دنبال شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور بر لزوم توجه مضاعف به مناطق محروم و مستضعف تاکید کرد و گفت: صندوق باید  تسهیلات را به سمت مناطق محروم هدایت و فرایند پرداخت تسهیلات را آسان کند. هر چقدر  قشر محروم تقویت شوند برکت در کار ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.