آموزش و پرورش نیازمند سرمایه گذاری معنوی است

به گزارش سرویس‌خبری مهر، حجت الاسلام عباس امینی شامگاه دوشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه مهمترین مسئله کشور به زعم رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز فرهنگ است، تاکید کرد: آموزش و پرورش نقش پررنگی در اشاعه فرهنگ دارد.

وی با بیان اینکه مسئله فرهنگ نیازمند برنامه ریزی و سرمایه گذاری است، افزود: آموزش و پرورش به عنوان یکی از اصلی ترین نهادهای فرهنگ ساز و فرهنگ پرور، نیازمند توجه و سرمایه گذاری بیشتر از سوی مسئولان کشور است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین خانواده را در بین ارگان‌های شهرستان دارد، گفت: برای ترویج فرهنگ دینی نیازمند توجه به مدارس هستیم که در این زمینه اتفاقات خوبی نیز رخ داده است.

برنامه ریزی فرهنگی

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این دیدار، ضمن بیان اینکه برنامه‌های تربیتی و تقویت هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان در زمره سیاست‌های این اداره کل در سراسر استان است، گفت: این اقدام از طریق مزین کردن مدارس با اقامه نماز جماعت و برنامه‌های قرآن آموزی در حال پیگیری است.

سید جمال وزیری با بیان اینکه اتصال دانش آموزان به مراکز برکت آفرین نظیر مساجد و هیئات مذهبی از دیگر اولویت‌های آموزش و پرورش استان سمنان است، تاکید کرد: به دنبال ایجاد هم افزایی بین منزل، مسجد و مدرسه در سراسر استان هستیم.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های عملیاتی با محور بندهای سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی از دیگر اقداماتی است که در بدنه آموزش و پرورش استان دنبال می‌شود، ابراز کرد: ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی آموزشی نیز به موازات برنامه‌های تربیتی در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان قرار دارد و برنامه ریزی های لازم در این راستا صورت می‌گیرد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.