تحصیل ۱۰ هزار دانش آموز اتباع در مدارس پاکدشت/سرانه آموزشی کم است

به گزارش سرویس‌خبری مهر، رضا مرادی صحرایی پیش از ظهر سه شنبه در آئین افتتاح و بهره برداری از هشت مدرسه نوساز در پاکدشت که با حضور بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران و اردستانی، فرماندار پاکدشت و سایر مسئولان برگزار شد اظهار کرد: پاکدشت با کمبود سرانه آموزشی مواجه است.

مرادی صحرایی با اشاره به حضور ۱۰ هزار دانش آموز میهمان خارجی گفت: انتظار ما این است که با این تعداد دانش آموز اتباع کمیساریای عالی پناهندگان در راستای افزایش ساخت مدرسه ما را یاری دهد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تقویت سرانه دانش آموزی در پاکدشت افزود: در ابتدای سال جاری هشت مدرسه با ۶۹ کلاس به سرانه آموزشی پاکدشت اضافه شده اما هنوز با توجه به رشد دانش آموزی در این منطقه به ۷۰ مدرسه دیگر نیاز داریم.

وی به افزایش فضای دانش آموزی در پاکدشت اشاره کرد و گفت: فضای آموزشی در این منطقه از ۲ متر و ۷۵ سانتی متر به ۳ متر و ۳۱ سانتی متر رسیده تا دانش آموزان بهتر و در محیط مناسب‌تری تحصیل کنند.

وزیر آموزش و پرورش به تحریم‌های ظالمانه و تداوم خدمت به مردم جنگ زده اشاره کرد افزود: طبق دستور مقام معظم رهبری این امر اجرا شده است.

صحرایی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب‌های درسی را با ۹۰ درصد یارانه هم به فرزندانمان و هم به دانش آموزان از کشورهای دیگر می‌دهیم و این نشانه افتخار ما است که با وجود مسائل شکل گرفته از سوی تحریم‌های ظالمانه از کشورهای مدعی حقوق بشر و لاف زنان دموکراسی جلوتر هستیم.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.