طرح تشدید برخورد با نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، سرهنگ احسان مؤمنی گفت: طرح تشدید برخورد با استفاده و صحبت با تلفن همراه رانندگان در حین رانندگی از روز شنبه هفته جاری در سطح معابر شهر تهران آغاز شده است.

وی افزود: علت بیش از ۵۰ درصد از تصادفات در سطح معابر پایتخت به دلیل عدم توجه به جلو از سوی رانندگان است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: پلیس در قبال حفظ جان و اموال مردم مسئولیت دارد. لذا طرح تشدید برخورد با استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی در حال اجرااست و رانندگان متخلف اعمال قانون می‌شوند.

سرهنگ مؤمنی افزود: حدود ۱۵ هزار راننده‌ای که از تلفن همراه در حین رانندگی استفاده کرده بودند در این چهار روز اعمال قانون شدند. یعنی روزانه حدود ۴ هزار راننده‌ای که این تخلف را انجام داده بودند اعمال قانون شده و همکاران بنده به این رانندگان هشدار و تذکر لازم را در خصوص خطرات ناشی از این تخلف داده اند.

وی گفت: طرح برخورد و اعمال قانون استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و نبستن کمربند ایمنی توسط رانندگان همزمان در سطح معابر شهر تهران در حال اجرا است. بستن کمربند ایمنی نهادینه شده است ولی برخی اوقات مشاهده می‌شود که راننده و مخصوصاً سرنشین جلو و افرادی که از شهرستان‌ها به سمت تهران می آیند این موضوع را رعایت نمی‌کنند که البته آمار آن بسیار کم است و روزانه در شهر تهران حدود هزار نفر به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی اعمال قانون می‌شوند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.