ایزدخواه: بخش‌های اجرایی کشور پدافند غیرعامل را جدی بگیرند

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، روح‌الله ایزدخواه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص لزوم پردازش به پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌های اجرایی کشور عنوان کرد: به دلیل پهناور بودن کشور، وجود تهدیدات نظامی و امنیتی و عملیات سایبری علیه نظام جمهوری اسلامی موضوع پدافند غیرعامل اهیمت دوچندان پیدا می کند.

وی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته پروژه های عمرانی و صنعتی عمدتا به گونه ای توسعه یافتند که کمتر به مساله پدافند غیر عامل توجه شده و از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آسیب‌پذیری‌هایی به وجود آمده است.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: امیدواریم با توجه به اهمیت این موضوع و تدابیر رهبر انقلاب و تمهیدات ایشان و قانونی که در مجلس برای تشکیل سازمان پدافند غیرعامل تصویب شده؛ این مسئله جدی گرفته شود و آسیب‌پذیری در بخش‌های مختلف عمرانی، صنعتی، علمی و ... از همین منظر کشور کاهش پیدا کند و بنیه پدافند غیرعامل تقویت شود.

ایزدخواه در ادامه افزود: در همه پروژه‌ها به‌صورت جدی پدافند غیرعامل پیگیری می‌شود منتها نیاز است که به صورت شفاف و استاندارد در همه بخش‌ها به ویژه دستگاه‌های اجرایی مجری پروژه‌های مختلف جا افتد.

وی در ادامه بیان کرد: در سال‌های اخیر شاهد بودیم که حملات سایبری فراوانی علیه سامانه‌های مهم اقتصادی کشور شکل گرفت از جمله پمپ بنزین‌ها، بنادر، شهرداری تهران، سامانه جامع تجارت و غیره که البته به‌خوبی دفع شد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اهمیت تقویت پدافند غیرعامل جدی است و در این جنگ سایبری باید بیش از گذشته هشیار باشیم البته با وجود متخصصان خوب در کشور به توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خوبی رسیده‌ایم و در جنگ الکترونیکی حرفی برای گفتن داریم اما بخش‌های اجرایی باید موضوع را جدی‌تر بگیرند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.