جامعه بین الملل نسبت به پناهجویان افغانستانی کوتاهی نکند

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، روح الله قادری مدیرکل بین‌الملل سازمان ملی مهاجرت، در جلسه‌ای که به درخواست کاهیلوتو، سفیر فنلاند در سازمان ملی مهاجرت برگزار شد، با تبیین راهبردهای سازمان ملی مهاجرت در یکسال اخیر و تحولات عظیمی که در حوزه اتباع و مهاجران انجام شده است، اظهار کرد: نابسامانی و عدم مدیریت در حوزه پناهندگان در همه جوانب به خصوص بین المللی باعث شده است، جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که هیچ تقصیری در به‌وجود آمدن این شرایط نداشته است، میزبان حدود پنج میلیون تن از پناهندگان افغانستانی باشد.

وی اضافه کرد: جامعه بین الملل باید سهم این اتفاق را به دوش بکشند و در زیر ساخت‌ها و مسائل بنیادی و اساسی نقشی جدی ایفا کنند و خدمات خود را از کوتاه مدت و سطحی به سمت میان مدت و راهبردی سوق دهند.

مدیرکل امور بین الملل سازمان ملی مهاجرت تاکید کرد: ضرورت افزایش سهمیه اسکان مجدد براساس میزان جمعیت آوارگان افغانستانی در کشورها و هم چنین لزوم تغییر عملکرد جامعه بین الملل نسبت به حجم کمک‌های ناچیز به جامعه پناهندگان در ایران باید در برنامه ویژه سازمان‌های بین المللی قرار گیرد.

سفیر فنلاند نیز در این دیدار، گزارشی از خدمات کشورش به حوزه مهاجران و پناهندگان ارائه کرد و از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با این کشور و حوزه پناهندگان قدردانی کرد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.