تاکید نخست‌وزیر عراق بر مقابله با گسترش جنگ غزه

نخست‌وزیر عراق در مقاله‌ای ضمن ابراز همبستگی با مردم فلسطین، بر لزوم حمایت بشردوستانه فوری از ساکنان غزه تاکید کرده و خواستار مقابله با گسترش جنگ غزه به دیگر نقاط منطقه شد.

به گزارش ارز پرس، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در مقاله‌ای که در روزنامه گاردین منتشر شد، به جنگ غزه و تاثیر آن بر منطقه پرداخت.

در بخشی از این مقاله آمده است: «کشورهای انگشت‌شماری در جهان رنج و درگیری‌هایی که عراق در ۵۰ سال گذشته پشت سر گذاشته را تجربه کرده‌اند؛ رنجی که خاطرات آن با وقایع حزن‌انگیز این روزهای غزه در اذهان مردم عراق دوباره نقش بسته است. خطوط قرمز پایمال شده و رنج عظیمی بر غیرنظامیان تحمیل گشته است؛ از این رو اهمیت ارائه کمک بشردوستانه به مردم فلسطین ضروری می‌نماید.»

نخست‌وزیر عراق افزود: «ما در عراق همبستگی مستحکمی با مردم فلسطین داریم و دولتمردان ما متعهد شده‌اند تا علاوه بر ارسال بسته‌های حمایتی به غزه، برای پایان بخشیدن به این تراژدی با شرکای بین‌المللی عراق همکاری کنند.»

السودانی در مطلب خود برای گاردین نوشت: «در نشست صلح قاهره به همراه شرکای بین‌المللی خود تاکید کردیم که ویرانگری‌ نیروهای اشغالگر در غزه باید تمام شود. بسیار مهم است که این منطقه دیگربار درگیر بی‌ثباتی و بروز تشدید مناقشات نشود. از این منظر، عراق امید دارد که منطقه پیشرفت‌هایی به دست آورده و از طریق همکاری‌های موثر، برای چالش‌های مشترک پاسخی مناسب بیابد.»

این مقام عراقی همچنین گفت: «التیام دردها زمانبر است و عراقی‌ها این را خوب می‌دانند. کشور ما به سختی تلاش کرده تا به ثبات برسد و ما امروز خود را در مطلوب‌ترین وضعیت دست‌کم سه نسل گذشته می‌بینیم؛ امری که با یک اقتصاد پویا و در حال رشد و همچنین میل خالصانه برای بهبود و توسعه محقق شده است. حفظ این روند رو به رشد یکی از اولویت‌های اصلی دولت من است.»

سخنان نخست‌وزیر عراق در شرایطی مطرح می‌شود که جنگ غزه وارد بیست و نهمین روز خود از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» شده است و ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران مناطق مختلف غزه در سایه نگرانی‌های بین‌المللی از گسترش درگیری در «خاورمیانه» ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

تاکید مقابله گسترش

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.