ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه جدیدترین تسلیحات خود را به خدمت‌ گرفته‌است

در جنگ و کشتاری که این روزها رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه آغاز کرده، ارتش این رژیم سلاح‌های کُشنده و پیشرفته‌ای را به کار گرفته که برخی از آنها برای اولین بار در یک عملیات نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند از جمله آنها اسلحه جدیدی موسوم به «نیش آهنی» است که رژیم اشغالگر برای اولین بار در این جنگ از آن برای کشتار غیرنظامیان در غزه استفاده کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، با آغاز جنگ زمینی، ارتش رژیم اشغالگر ورود خمپاره نقطه‌زن Iron Sting را که به نام «نیش آهنی» مشهور است و اولین استفاده عملی از آن را اعلام کرد و بر اساس آنچه ارتش اشغالگر مدعی شد، یگان «ماجلان» از این سلاح علیه سکوهای پرتاب موشک متعلق به جنبش حماس استفاده کرده‌است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت، یگان ماجلان از روز چهارم جنگ در غزه از «نیش آهنی» استفاده کرد تا اینکه فعالیت خود را به جبهه شمالی و مقابله با حزب‌الله لبنان منتقل کرد.

آحارونوت در ادامه نوشت، یگان ماجلان حدود ۱۲ خمپاره مدل «نیش آهنی» را از زمان آغاز درگیری‌ها شلیک کرده که نیمی از آنها علیه غزه و نیمی دیگر به سمت جنوب لبنان شلیک شد و همین‌طور این یگان از حدود ۵۰ خمپاره معمولی نیز استفاده کرد.

نیش آهنی سال ۲۰۲۱ توسط یک شرکت صهیونیستی تولید شد

خمپاره‌های «نیش آهنی» توسط شرکت صهیونیستی Elbit Systems تولید شد و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی پس از آزمایش آن در جنوب اراضی اشغالی و آغاز تولید آن توسط ارتش، در مارس ۲۰۲۱ برای اولین بار از آنها رونمایی کرد.

به نوشته newsweek، این شرکت صهیونیستی اعلام کرد که خمپاره‌ها برای اصابت دقیق به اهداف چه در فضاهای باز و چه در محیط‌های شهری از لیزر و جی‌پی‌اس استفاده کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه جدیدترین تسلیحات خود را به خدمت‌ گرفته‌است

بنی گانتس، وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که «این سلاح به ارتش این امکان را می‌دهد که ضمن رعایت اصول قانونی و اخلاقی جنگ، با دشمنانی که در داخل محیط‌های غیرنظامی و شهری پنهان شدند، مقابله کند»، اما این اتفاق در جنگ فعلی با بیش از ۹ هزار شهید که نیمی از آنها کودکان هستند، اتفاق نیفتاد.

ویژگی‌های اسلحه تیغ آهنی چیست؟

«نیش آهنی» یک خمپاره نقطه‌زن است که با کمک لیزر و سیستم موقعیت‌یاب جهانی (جی‌پی‌اس) شناخته می‌شود، مهمات اصلی آن همان خمپاره‌های با کالیبر ۱۲۰ میلیمتر است که از دقت بالایی برخوردار است.

این اسلحه بسته به مهمات مورد استفاده، برای هدف قرار دادن مساحت بزرگی به طول یک تا ۱۲ کیلومتر طراحی شده‌است.

ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه جدیدترین تسلیحات خود را به خدمت‌ گرفته‌است

مهمترین ویژگی این اسلحه این است که در مناطق باز و شهری استفاده می‌شود و به شکل خاص برای جنگ غزه ساخته شد.

طبق اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، ویژگی دیگر این اسلحه قدرت تخریب بتن است که باعث شده در جنگ‌های شهری قدرت بالایی داشته باشد و همین امر برتری بزرگی به نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات‌هایی می‌بخشد که نیازمند دقت و حداقل خسارات جانبی است، اما با وجود قدرت تخریبی بالای این سلاح، صدور حکم درباره ویژگی‌های آن هنوز زود است چراکه مقاومت فلسطین همواره مردم خود را به غافلگیری‌های بسیاری در مقابله با تسلیحات جدید و پیشرفته صهیونیستی عادت داده‌است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.