خانه یاریگران زندگی در آموزش و پرورش سمنان راه اندازی می‌شود

سید جمال وزیری در گفت‌وگو با سرویس‌خبری مهر، با بیان اینکه استان سمنان ۱۱ هزار معلم و کادر آموزشی و تربیتی دارد، بیان کرد: این افراد رسالت تعلیم به ۱۳۳ هزار دانش‌آموز را در ۱۱ منطقه و هشت شهرستان استان بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه این استان ۱۱ هزار مدرسه دارد، افزود: استان سمنان علیرغم پهنه وسیع و تراکم جمعیتی پایین، خوشبختانه وضعیت مطلوبی به لحاظ پوشش آموزش و سواد دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان درباره کمبود نیروی انسانی در این مجموعه بیان کرد: با تدابیر اندیشیده شده و با دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش در این استان مشکل خاصی را در این زمینه نداریم.

وزیری با بیان اینکه امسال بر اساس برنامه‌های وزارت خانه و سند تحول بنیادین در کنار بیانیه گام دوم انقلاب، شعار کلیدی را برگزیده‌ایم که سرلوحه همه اقدامات قرار دارد، گفت: این شعار مهر مهدوی معلم تمدن ساز و مدرسه صالح است و لذا عمده برنامه‌ها هم در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اقدامات آموزش و پرورش استان به خصوص در حوزه پرورشی بر حسب شاخصه‌هایی تعریف و در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: ایمان، خردورزی، امید، هویت و نشاط در زمره سرلوحه‌های کارهای ما در امور پرورشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه این استان از جامعه نخبگانی آموزش و پرورش خوبی برخوردار است، گفت: ۹۰ درصد دانش آموزان استان در برنامه‌های فرهنگی و پرورشی حضور فعال دارند.

وزیری با بیان اینکه ۴۲ نفر از دانش آموزان استان سمنان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی اعزام شدند، گفت: امسال بحث گروه‌های جهادی مشاوران با رویکرد عدالت آموزشی به خصوص مناطق محروم، از جمله دیگر اقدامات آموزش و پرورش بوده است.

وی با بیان اینکه امسال سه هزار و ۵۰۰ نفر از همکاران و دانش آموزان به راهیان نور اعزام می‌شوند، افزود: به کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر، خانه یاریگران زندگی برای نخستین بار در کشور، در استان سمنان، اواخر آبان ماه سال جاری راه اندازی خواهد شد.

به گزارش مهر، آموزش و پرورش استان سمنان ۱۲۴ معلم و ۶۲۳ شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.