تبادل کالا بین ایران و جمهوری تاتارستان از طریق تسویه با واحد پولی دو کشور

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، محمدجواد شریف‌زاده در نشست مشترک با شاگیاخمتوو که معاون، مشاور و مدیرکل دفتر وزیر اقتصاد و مدیران ارشد گروه خودروسازی کاماز جمهوری تاتارستان نیز حضور داشتند، ضمن خوشامدگویی به این هیات اقتصادی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و همچنین وزیر صنعت، به اقدامات صورت گرفته پس از سفر هیات اقتصادی ایران به کازان روسیه اشاره کرد و اظهار کرد: اراده ما برای توسعه روابط با روسیه جدی بوده و افتتاح ساختمان جدید شعبه میربیزنس بانک در شهر کازان واقع در جمهوری تاتارستان روسیه هم مبین همین اراده قوی است.

معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد از تاکید وزیر اقتصاد مبنی بر خرید و تبادل کالا از طریق بورس کالای ایران خبر داد و افزود: تسویه مالی این مراودات نیز می‌تواند از طریق میربیزنس بانک با واحد پولی دو کشور صورت گیرد.

وی خطاب به معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد جمهوری تاتارستان ادامه داد: ما و شما به عنوان بخش دولتی موظف به حمایت از بخش خصوصی بوده بنابراین به توسعه همکاری ها دو کشور و رسیدن به مدل برد- برد بسیار خوشبین هستیم.

شاگیاخمتوو معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد جمهوری تاتارستان هم در این دیدار گفت: تاتارستان یکی از بخش های مهم اقتصادی روسیه است و گردش مالی آن به 65 میلیون دلار می رسد.

وی از تمایل پوتین رییس جمهوری روسیه برای افزایش تعاملات با کشورهای جهان اسلام خبر داد و اظهار کرد: چندی پیش نیز نشست جهان اسلام را در تاتارستان برگزار کردیم.

شاگیاخمتوو با اشاره به بازدید از شرکت های ایران خودرو و سایپا ادامه داد: بسیار قابل توجه بود که هر دو شرکت تقریبا 100 درصد محصولات خود را بومی سازی کرده اند و امروز ما به دنبال آن هستیم تا خودروسازی ما و ایران به یک هدف مشترک دست یابد و خودروسازی مشترک ایران و روسیه را با حضور ایران خودرو و سایپا راه بیاندازیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.