تحولات غزه و کرانه باختری؛ محور رایزنی معاون بایدن و رئیس رژیم صهیونیستی

معاون رئیس جمهوری آمریکا در جریان گفت‌وگوی تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی بر تمرکز دولت آمریکا روی آزاد کردن اسرای دربند جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد.

به گزارش ارز پرس، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند و دو طرف در جریان این تماس تلفنی آخرین تحولات در اراضی اشغالی، نوار غزه و کرانه باختری را مورد بررسی قرار دادند.

براساس گزارش سایت خبری روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است، هریس طی این تماس تلفنی ضمن تاکید مجدد بر حمایت آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی، بر تمرکز خود و جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور بر آزاد کردن اسرای دربند جنبش حماس تاکید کرد.

در بیانیه کاخ سفید همچنین آمده است، معاون رئیس جمهوری آمریکا بر اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان و احترام به قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه و همچنین بر لزوم تداوم افزایش کمک‌های انسانی به غیرنظامیان در غزه تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت برقراری ثبات و امنیت در کرانه باختری و مجازات و پاسخگویی شهرک‌نشینان افراطی در قبال اقدامات خشونت‌بارشان تاکید کرد.

هریس در جریان این تماس تلفنی ضمن تاکید بر اهمیت فراهم کردن شرایط کنونی برای برقراری صلح و امنیت همیشگی و پایدار با معیارهای مساوی از امنیت، شکوفایی و آزادی برای اسرائیلی‌ها و فلسطینیان، از پایبندی خود به ادامه همکاری با شرکایش در سرتاسر منطقه برای تحقق این هدف خبر داد.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

همچنین وزارت بهداشت غزه در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد تعداد فلسطینی‌هایی که در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند به بیش از ۱۰ هزار نفر و تعداد زخمی‌شدگان به بیش از ۲۵ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.