18 سند همکاری و یک بیانیه مشترک میان ایران و تاجیکستان به امضا رسید

به گزارش حوزه دولت پایگاه خبری ارز پرس، در جریان سفر رسمی آیت‌الله رئیسی به کشور تاجیکستان، روسای جمهور و مقامات عالیرتبه ایران و تاجیکستان یک بیانیه مشترک و 18 سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

رئیس‌جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با امامعلی رحمان طی سخنانی اظهار داشت: از اینکه امروز در جمع مسئولان و مدیران در کشور دوست و برادر و همزبان خودمان تاجیکستان هستیم ابراز خرسندی می‌کنم و از رئیس جمهور محترم تاجیکستان و از مردم بسیار خوب این خطه به خاطر میهمان‌نوازی‌شان صمیمانه تشکر می‌کنم. 

وی با بیان اینکه بدون تردید این رفت و آمدها می‌تواند در توسعه روابط میان دو کشور موثر باشد، عنوان کرد: در سفر قبلی که به دوشنبه داشتم، در گفت‌وگوهای مشترک با آقای رئیس‌جمهور، تصمیماتی را برای توسعه روابط گرفتیم و امروز شاهد توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور هستیم. 

رئیسی تاکید کرد: ما در دیدارهای مشترک به این نتیجه رسیدیم که هیچ مانعی میان توسعه روابط بین دو کشور وجود ندارد. دو کشور ایران و تاجیکستان دارای سابقه تمدنی، تاریخی و زبان مشترک و از همه مهم‌تر باورهای مشترک هستیم و اعتقادات و باورهای دو کشور ما را به میزانی به هم نزدیک کرده که این پیوند هرگز گسسته نخواهد شد. 

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: با این حال  به میزان پیوندهای قلبی، اعتقادی، تاریخی و تمدنی‌مان شاهد پیشرفت‌های اقتصادی و تجاری نیستیم. امروز جمهوری اسلامی ایران علی رغم تهدیدها و تحریم ها در حوزه‌های علمی و فناوری پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است. در حوزه انرژی، کشاورزی، صنعت، معادن  تجارب بسیاری داریم و آمادگی داریم که این تجربیات را با مردم عزیز تاجیکستان به اشتراک بگذاریم. 

خبر در حال تکمیل است...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.