سازمان ملل: باید اقدامات جنگی علیه اماکن پزشکی و درمانی غزه متوقف شود

در میانه حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت، اقدامات جنگی علیه اماکن پزشکی و درمانی باید متوقف شود.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مارتین گیریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: گزارش‌هایی وحشتناک از حملات علیه بیمارستان الشفاء در غزه منتشر شده. جان هزاران بیمار، کارمند و آواره فلسطینی در معرض خطر است. بر اساس قوانین بین‌المللی از بیمارستان‌ها باید محافظت شود.

خیریه درمانی پزشکان بدون مرز نیز اعلام کرد: اوضاع در غزه رو به وخامت است و حملات علیه تاسیسات پزشکی و درمانی، آمبولانس‌ها، کادر درمان و بیماران باید متوقف شود.

به گفته مقام‌های غزه، بیمارستان الشفاء روز جمعه هدف حملات شدیدی قرار داشت. این بیمارستان مرکز درمانی اصلی در غزه است و خدمات بهداشت و درمان و اورژانسی ارائه می‌دهد و صدها بیمار و غیرنظامی در داخل آن هستند.

نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی، حماس را متهم می‌کنند که از این مرکز درمانی به عنوان مرکز فرماندهی خود استفاده می‌کند؛ ادعایی که خود حماس و مقام‌های بیمارستانی و شاهدان عینی آن را رد کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.