رله و سنسور صنعتی خود را از بایا کنترل تهیه کنید

به گزارش بازرگانی پایگاه خبری ارز پرس، سنسور و رله صنعتی ازجمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای صنعتی هستند که نقش مهمی در بهبود عملکرد تجهیزات دارند. بایا کنترل یکی از بهترین و معتبرترین سایت‌های فروشگاهی است که ازطریق آن می‌توانید انواع رله و سنسور صنعتی را خریداری کنید. برای‌آنکه خرید بهتری داشته باشید، لازم است که با انواع این ابزارها آشنایی کامل پیدا کنید. در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

سنسور صنعتی چیست؟

سنسور، المان حسگری است که کمیت‌های فیزیکی مانند فشار، حرارت، رطوبت، دما، و موارد مشابه را به کمیت‌های الکتریکی پیوسته و غیرپیوسته تبدیل می‌کند. عملکرد فوق‌العاده این ابزار و قابلیت اتصال آن به دستگاه‌های مختلف باعث شده است که از سنسورها در بخش عظیمی از صنعت استفاده شود. آن‌ها اطلاعات زیادی از وضعیت اجزای متحرک سیستم به واحد کنترل ارسال می‌کنند و باعث تغییر وضعیت عملکرد سیستم و دستگاه‌ها می‌شوند. با توجه به کاربرد زیاد آن‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی، مدل‌ها و نمونه‌های زیادی از آن‌ها در دسترس است که می‌توانید آن‌ها را از بایا کنترل تهیه کنید. این فروشگاه اینترنتی در تلاش است تا با ارائه انواع مدل‌های باکیفیت خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه کند.

انواع سنسورهای صنعتی

همان‌طور که اشاره شد، سنسورهای صنعتی ابزارهایی هستند که کمیت‌های فیزیکی را اندازه‌گیری می‌کنند. این ابزارها انواع متفاوتی دارند که با توجه به مزایا و ویژگی‌های هر کدام، می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. بایا کنترل یکی از بهترین و بزرگ‌ترین فروشگاه‌های حسگر صنعتی است که انواع مختلفی از آن‌ها را ارائه می‌دهد. در ادامه با مدل‌های این ابزارهای صنعتی پرکاربرد بیشتر آشنا می‌شویم:

سنسور ویبره

سنسور ویبره که آن را با نام‌های دیگری همچون حسگر ارتعاشی یا لرزشی نیز می‌شناسند، یکی از پرکاربردترین انواع سنسور در صنعت است. کاربرد اصلی این قطعه اندازه‌گیری میزان لرزش در یک سیستم است؛ به‌عبارتی با استفاده از این ابزار می‌توان هرگونه عدم تعادل یا نیاز به تعمیر دستگاه را شناسایی کرد. کاربرد مهم این حسگر باعث شده است که از آن در تمامی حوزه‌های صنعتی که تجهیزات سنگین دارند، استفاده بشود.

رله و سنسور صنعتی خود را از بایا کنترل تهیه کنید

سنسور دور

سنسور دور یکی‌دیگر از ابزارهای پرکاربرد در صنعت است که برای اندازه‌گیری سرعت، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به‌علاوه قابلیت تشخیص حرکات خطی و دورانی را نیز داراست. از این ابزار در تجهیزات مختلفی مانند دستگاه‌های مخلوط کن، پمپ سنگ‌شکن آسیاب، تسمه نقاله، خشک‌کن‌های گریز از مرکز و … استفاده می‌شود. در بین مدل‌های مختلف این قطعه، سنسور دور XSAV11373 پرطرفدارترین است که جهت خرید آن می‌توانید به سایت اینترنتی بایا کنترل مراجعه فرمائید.

سنسور مگنتی

یکی‌دیگر از باکیفیت‌ترین و پرطرفدارترین سنسورهای صنعتی حسگر مگنتی است که به‌جهت تشخیص وضعیت حرکت درب‌ها به‌کار می‌رود. این حسگرها در دو نوع باسیم و بی‌سیم موجود هستند که با توجه به کاربرد مدنظر خود می‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه کنید.

سنسور نوری

سنسور نوری یا فتوالکتریک یکی‌دیگر از مهم‌ترین ابزارهای صنعتی است که از آن برای تشخیص فاصله استفاده می‌کنند؛ درواقع سرعت پاسخ‌دهی این ابزار غیرتماسی باعث گسترده‌تر شدن کاربرد این ابزار شده است. لازم به ذکر است که حسگرهای نوری در انواع مختلف دو طرفه، یک طرفه و رفلکتوری در دسترس هستند که می‌توانید آن‌ها را از بایا کنترل تهیه فرمائید.

سنسور القایی

سنسور القایی یا الکترومغناطیسی نوعی دیگر از سنسورهای غیرتماسی است که به‌جهت اندازه‌گیری، کنترل سرعت و آشکارسازی حرکت‌های مکانیکی کاربرد دارد.

رله صنعتی چیست و انواع آن کدام است؟

رله‌ها ابزاری پرکاربرد در صنعت هستند که به‌منظور کنترل مدارهای با توان پایین و جدا از هم، مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ همچنین از آن‌ها برای کنترل مدارهای مختلف به‌وسیله سیگنال‌ها نیز استفاده می‌شود. صنعتگران درواقع هدف اصلی از تولید این ابزارها را سوئیچینگ، حفاظت و سنجش عملکرد دستگاه‌ها می‌دانند. جداسازی مدار ولتاژ پایین از مدار ولتاژ بالا، کنترل چندین مدار، حافظت از موتور در برابر اضافه بار و خرابی الکتریکی ازجمله مهم‌ترین کاربردهای این ابزار هستند. با توجه به ویژگی‌ها و کاربردهای این ابزار، نمونه‌های مختلفی از آن‌ها طراحی و تولید شده است که می‌توانید مدل مدنظر خود را از بایا کنترل تهیه کنید. در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

رله بردی

رله بردی یکی از پرکاربردترین ابزارهای صنعتی است که به‌جهت افزایش عمر مفید تجهیزات و محافظت از آن‌ها در برابر نوسانات برق کاربرد دارد؛ درواقع این ابزار به شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری را در دستگاه شاهد باشید.

رله قدرت

رله قدرت یکی‌دیگر از ابزارهای مهم در صنعت است که به‌منظور حافظت از تجهیزات، کنترل و مدیریت سیستم و تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها به‌کار می‌رود. جالب است که بدانید به‌جهت جریان بالای آمپر در این رله‌ها به آن‌ها رله قدرت می‌گویند.

رله تیغه‌ای

کنترل و مدیریت جریان و ولتاژ در دستگاه‌ها به عهده ابزاری به نام رله تیغه‌ای است؛ درواقع از رله‌های تیغه‌ای برای خاموش و روشن کردن موتور در طراحی مدارات استفاده می‌شود.

رله حفاظتی

رله حفاظتی ابزاری است که تجهیزات برقی را در برابر نوسانات الکتریکی با قطع کردن بخشی از جریان مدار محافظت می‌کند. برای خرید این ابزار پرکاربرد فقط کافی است که به سایت اینترنتی بایا کنترل مراجعه کنید.

رله حالت جامد

رله حالت جامد یا SSR نوعی دیگر از رله الکترونیکی است که برای کنترل جریان در مدارهای الکتریکی کاربرد دارد. لازم به ذکر است که این ابزار بدون استفاده از قطعات مکانیکی عمل می‌کند؛ به همین دلیل عمر طولانی‌تر، سرعت عملکرد بالاتر و مقاومت بهتری نسبت به سایر رله‌ها به‌خصوص رله‌های مکانیکی دارد.

رله و سنسور صنعتی خود را از بایا کنترل تهیه کنید

بایا کنترل؛ معتبرترین سایت خرید سنسور و رله‌های صنعتی

همانطور که در قسمت‌های قبلی نیز اشاره شد، سنسورها و رله‌های صنعتی ابزاری پرکاربرد در مدیریت و کنترل عملکرد تجهیزات و دستگاه‌های مختلف هستند؛ بنابراین توجه به کیفیت ساخت آن‌ها، یک الزام است. بایا کنترل با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین مدل‌های این تجهیزات خیال شما را از بابت عملکرد صحیح دستگاه‌ها آسوده می‌کند. با مراجعه به سایت این مجموعه و بررسی انواع مدل‌های سنسور و رله صنعتی می‌توانید کاربردی‌ترین گزینه را با بهترین قیمت خریداری کنید. پشتیبانان سایت نیز همواره آماده ارائه خدمات و پاسخگویی به سوالات مشتریان هستند. نظر شما در رابطه با اهمیت کیفیت ابزارها در تجهیزات صنعتی چیست؟ آیا واقعاً کیفیت قطعات بر بهبود عملکرد دستگاه و جلوگیری از پیش‌آمدهای احتمالی تأثیر دارد؟

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و پایگاه خبری ارز پرس در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : مهر
برچسب ها :

سنسور صنعتی کنترل

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.