فرهنگ محله محوری برای تامین امنیت در کلان شهر تهران ترویج شود

به گزارش سرویس‌خبری مهر، احمد وحیدی شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی امنیتی انتظامی اجتماعی فرهنگی استان تهران که به میزبانی استانداری تهران برگزار شد با اشاره به اهمیت درک تشکیل جلسات اظهار کرد: کنترل و اداره شهرهای بسیار بزرگ بحث مهمی است همانگونه که مقام معظم رهبری امام خامنه ای (حفظه الله) در سیاست‌های کلی می‌فرمایند؛ «تعیین ابعاد کالبدی شهرها در گسترش افقی و عمودی با تاکید بر هویت ایرانی اسلامی و با رعایت ملاحظات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، حقوق همسایگی و امکانات زیربنایی و الزامات زیست محیطی و اقلیمی» و تاکید بر جلوگیری از توسعه بی رویه کلان شهرها دارند.

وزیر کشور در ادامه افزود: مجموعه‌های تعریف شده در شوراهای امنیتی مسئولیت‌هایی که دارند باید با تعاملات و هماهنگی‌ها و درک صحیح از جایگاه تعریف شده به وظایف خود عمل کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: در کلان شهر تهران چند میلیون نفر به صورت شناور در روز تردد می‌کنند، اتفاقی که امروز رخ داده و دوستان به نتایج مطلوب رسیدند و یک ساز و کار ناشی از نیاز از پایین به بالا رسید و این موضوع با اتفاق همه امروز به مرحله شوراها رسید.

وزیر کشور در ادامه به رشد نگاه محله محوری برای تأمین امنیت کلان شهری تهران اشاره کرد و اذعان داشت: محله محوری، نظام اجتماعی و اداری با سابقه زیاد است که با کمرنگ‌تر شدن ان مشکلات کلان شهرها رشد پیدا کرده است، شکل سازوکار و چینش محله‌ها به هم خورده است.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به اولویت‌های شوراهای هماهنگی امنیتی اضافه کرد: جایگاه ۲۰ رئیس مناطق تهران باید دارای سازوکار و جایگاه تثبیتی شود تا یک ساختار سبک و چابکی ایجاد شود، مسائلی که مردم را ناراحت می‌کند باید این مسائل تشخیص داده شود، البته اکنون این شورا دارای ۶ عضو می‌باشد که قابل توسعه می‌باشد که این توسعه پس از جا افتادن مسائل و ایجاد جلسات مستمر شکل می‌گیرد که تجربه خوبی را شکل می‌دهد.

وحیدی در ادامه یادآور شد: دستگاه‌هایی که اکنون عضو این شوراها هستند دارای اختیاراتی می‌باشند که می‌تواند برخی مسائل را پس از تشخیص مرتفع کنند اما برخی مسائل را باید به مراتب بالاتر منتقل کنند که باید در سریع‌ترین زمان این انتقال صورت پذیرد. در ادامه جلسه باید ظرفیت مردم را در این شوراها در نظر بگیرید که یکی از موضوعاتی که اکنون می‌توان به آن با کمک مردم پرداخت، ایجاد شور و نشاط انتخاباتی است که با کمک مردم و برای مردم انجام می‌شود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.