بلینکن به اختلافات در وزارت خارجه آمریکا به دلیل حمایتش از اشغالگران اذعان کرد

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای به کارکنان این وزارتخانه اعتراف کرد که در مورد مناقشه کنونی بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در داخل وزارت خارجه اختلاف‌هایی وجود دارد.

به گزارش ارز پرس، سی ان ان گزارش داد که بلینکن روز دوشنبه ایمیلی برای کارکنان وزارتخانه ارسال کرد. ایمیل او به کارکنان، که در پی سفرهای اخیرش به منطقه ارسال شد، در بحبوحه خشم و مخالفت فزاینده، نه تنها از سوی کارکنان وزارت امور خارجه، بلکه در کل دولت بایدن، منتشر شد.

به گزارش سی ان ان که می‌گوید پیام را دیده‌است، در آن آمده‌است: «می‌دانم که برای بسیاری از شما، رنج ناشی از این بحران شخصی است.»

وی افزود: دردی که با دیدن تصاویر روزانه از نوزادان، کودکان، سالمندان، زنان و غیرنظامیان که در نتیجه این بحران رنج می‌برند بسیار طاقت‌فرسا است. من خودم نیز آن را احساس می‌کنم.

بلینکن در نامه خود ادامه داد: «ما برای شنیدن سخنان شما انجمن‌هایی را در واشنگتن ترتیب دادیم و از مدیران و تیم‌ها خواستیم تا در نقاط مختلف جهان گفت‌وگوهای صریح داشته باشند تا بتوانیم واکنش‌ها و ایده‌های شما را بشنویم. من از مدیریت ارشد خود خواستم به این کار ادامه دهند.»

بلینکن اشاره کرد که هدف ایالات متحده همان باقی می‌ماند و آن «پایان دادن به این درگیری وحشتناک در سریع‌ترین زمان ممکن است در حالیکه بر حق و وظیفه رژیم صهیونیستی، مطابق با حقوق بشردوستانه بین‌المللی، برای اطمینان از جلوگیری از تکرار حمله‌ای مشابه آنچه در ۷ اکتبر رخ داد، تاکید دارد.

وی اذعان کرد که «تعداد بسیار زیادی از غیرنظامیان فلسطینی کشته شدند... و کارهای بیشتری می‌توان و باید برای کاهش رنج آنها انجام داد».

بلینکن در نامه خود نوشت: «همانطور که به طور خصوصی و علنی گفتم، ما معتقدیم که صداهای مردم فلسطین باید رهبری مدیریت پس از بحران غزه را بر عهده بگیرد. بازسازی غزه باید توسط یک مکانیسم پایدار حمایت شود.

سی ان ان گفت که این نامه در پاسخ به انتقاد بسیاری از کارمندان وزارتخانه از موضع دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد درگیری بین اشغالگران و فلسطینی‌ها، از جمله استعفای علنی یکی از مقامات در ماه گذشته در اعتراض به سیاست‌های دولت منتشر شده‌است.

سیاست‌های واشنگتن با انتقادهایی از داخل وزارت خارجه و به طور کلی از داخل دولت آمریکا مواجه است. هفته گذشته صدها کارمند آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده نامه‌ای را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس در نوار غزه شدند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.