برگزاری اولین دوره مسابقات مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه فراجا

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، سردار حبیب الله جان نثاری با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات مهارت آموزی کارکنان وظیفه فراجا اظهار داشت: ترویج فرهنگ مهارت آموزی در نیروهای مسلح و کشور، ارتقای سطح کیفی آموزش‌های مهارتی، شناسایی استعدادهای برتر و برنامه‌ریزی برای رشد توانمندی کارکنان وظیفه، تلاش برای استانداردسازی آموزش‌ها، مجتمع‌ها و تجهیزات آموزشی از اصلی‌ترین اهداف اولین دوره این مسابقات است.

معاون تربیت و آموزش فراجا در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف دیگر از برگزاری این گونه مسابقات پرداخت و توضیح داد: بهره‌گیری مؤثرتر از مهارت کارکنان وظیفه در طول خدمت، ایجاد نشاط و افزایش جذابیت در طول خدمت سربازی، افزایش انگیزه کارکنان وظیفه برای کسب مهارت‌ها، ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی استعدادها و افزایش زمینه اشتغال پذیری کارکنان وظیفه از دیگر اهداف مدنظر در خصوص برگزاری این مسابقات است.

وی تصریح کرد: مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، رویدادی است رقابتی و مهارتی محور که به صورت دوسالانه و در ۴ مرحله (شهرستانی، استانی، سازمانی و کشوری) در رشته مهارت‌های گوناگون برگزار می‌شود که در برنامه مسابقات مهارتی سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۵ رشته پیش بینی شده است.

بنابراین گزارش؛ روند برگزاری مسابقات بدین شرح است:

۱- مرحله شهرستان، یگان: مسابقات مرحله شهرستان، یگان اولین مرحله برگزاری مسابقات است که بر اساس پراکندگی جغرافیایی یگان‌های سازمان‌های نیروهای مسلح و به تفکیک هر شهرستان، یگان برگزار می‌شود.

پس از اطلاع رسانی در خصوص برگزاری مسابقات و رشته مورد نظر و به استناد خود اظهاری کارکنان وظیفه دارای مهارت، منطبق با رشته‌های ابلاغی، تیم ارزیابی خبرگی شهرستان / یگان که متشکل از مسئول مهارت آموزی و مربیان و استادکاران سازمانی است، پس از آزمایش‌های لازم با توجه به مقدورات موجود، نسبت به انتخاب یک نفر برتر در هر رشته برای معرفی به مرحله استانی اقدام می‌کنند.

۲- مرحله استانی: مسابقات مرحله استانی دومین مرحله برگزاری مسابقات بوده و به صورت یکپارچه در سطح استان و به تفکیک یگان‌های هر یک از سازمان‌های نیروهای مسلح برگزار می‌شود. قرارگاه مهارت آموزی استانی هریک از سازمان‌های نیروهای مسلح محل برگزاری آزمون را مشخص و در تمامی رشته‌های دارای متقاضی (معرفی شده از شهرستان‌ها و یگان‌های سطح استان) مراحل انتخاب نفرات برتر را انجام می‌دهد. در این مرحله، در هر رشته مهارت می‌بایست یک نفر برگزیده به مرحله سازمانی معرفی شود.

۳- مرحله سازمانی: مسابقات مرحله سازمانی سومین مرحله برگزاری مسابقات است و به صورت یکپارچه و به تفکیک هریک از سازمان‌های نیروهای مسلح برابر سهمیه تعیین شده برگزار می‌شود. در این مرحله یگان برگزارکننده مسابقات که از سوی سازمان‌های نیروهای مسلح با هماهنگی قرارگاه مرکزی انتخاب و به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند، متولی برگزاری مسابقات برگزیدگان مرحله استانی برای سازمان مربوطه خواهد بود.

۴ – مرحله کشوری: مسابقات کشوری آخرین مرحله از برگزاری مسابقات است که با حضور منتخبین تمامی سازمان‌های نیروهای مسلح و به صورت یکپارچه در سطح کشور برگزار می‌شود. این مرحله با حضور تعداد ۱۶۵ نفر از منتخبین از بین کارکنان وظیفه ماهر نیروهای مسلح در ۱۵ رشته و هر رشته ۳ نفر به میزبانی سازمان منتخب در سطح ملی که از سوی قرارگاه تعیین و به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور معرفی می‌شود، برگزار خواهد شد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.