شهدای غزه ادامه دهنده شهدای انقلاب اسلامی هستند

به گزارش سرویس‌خبری مهر، آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس، در همایش «غزه مظلوم مقتدر» که به‌صورت زنده از شبکه اینترنتی سفیر برگزار شد، با اشاره به آیه «و قل جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا» و طرح این موضوع که عرصه نبرد بین حق و باطل که در فلسطین اشغالی به وجود آمده است، گفت: بعد از چند دهه سکوت مرگباری که فلسطین را فرا گرفته بود فریاد طوفان الاقصی دوباره به گوش همه علاقمندان به حق و حقیقت رسید که نشان داد مردانی از فلسطین هنوز پای آرمان آزادی کشورشان ایستاده اند.

آیت اله دژکام افزود: به همین دلیل بایستی به تک تک مردان دلاور حماس و کودک و بزرگ و زن و مرد غزه افتخار کنیم که این همه عظمت و رشادت از خودشان به یادگار گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه در این نبرد حق و باطل، طرف مقابل غاصب است به‌طوری‌که خانه و سرزمین مردم فلسطین را غصب کرده است و با کمال قلدری و بدون هیچ منطقی مردم مظلوم فلسطین را کشتار دسته جمعی می‌کند که جنایت بزرگی علیه بشریت در حال رخ دادن است ادامه داد: مسلماً مردم جهان نسبت به این واقعه مسئولیت دارند و هرکس به اندازه توان خودش تکلیف دارد. مسلماً کشورهای همسایه رژیم غاصب صهیونیستی بیش از دیگران وظیفه دارند همانطور که جناب سید حسن نصراله بزرگ‌مرد مقاومت لبنان تصریحاً گفته‌اند که جهان عرب باید به فکر فلسطینیان باشد و فرمودند اولاً به اسرائیل نفت نفروشید ثانیاً جنس اسرائیل را تحریم کنید. همانطور که ملت عزیز ایران پس از انقلاب اسلامی رابطه با اسرائیل را قطع کرده اند و سفارت اسرائیل را تحویل فلسطینی‌ها داده اند و فروش نفت و تجارت با اسرائیل را ممنوع کرده اند و پای این کار ایستاده اند.

وی با اشاره به این نکته که تقدیم کردن سیصد هزار شهید ایران برای مقاومت اسلامی بیانگر این است که باید همه امت اسلامی مسیر سیصد هزار شهید را ادامه بدهند افزود: اگر یازده هزار شهید در غزه تقدیم می‌شوند این شهدا ادامه دهنده سیصد هزار شهیدی هستند که از آغاز انقلاب اسلامی تا امروز مردم ما در این راه مقاومت و عزت و عظمت امت اسلامی تقدیم کرده اند که اگر پس از این هم فرماندهی کل قوا بفرمایند ملت ما انجام می‌دهند.

وی با توجه به درست عمل نکردن کشورهای همسایه فلسطین به وظایف خویش افزود: اگر در کرانه غربی بیش از اینکه تاکنون انجام شده است فریادی بلند می‌شد، مسلماً اسرائیل نمی‌توانست مرتکب چنین جنایاتی شود، به عنوان مثال اگر کشورهای همسایه اسرائیل برای کمک به فلسطینیان مرزها را باز می‌گذاشتند و اگر مسیر فروش نفت و خرید کالاهای اسرائیلی بسته می‌شد اسرائیلی‌ها توان چنین جنایت بزرگی را نداشتند.

وی تاکید کرد: کسانی که در این زمینه کوتاهی می‌کنند قاعدتاً بایستی پاسخگوی خدای متعال و وجدان‌های بیدار بشری در طول تاریخ باشند.

وی در پایان ضمن آرزوی پیروزی برای مردم ستمدیده غزه گفت: امیدواریم که هرچه زودتر خدای متعال زمینه پیروزی مردم مظلوم فلسطین را فراهم بیاورد و شر این ظالمان و طاغیان از سر بشریت کوتاه بشود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.