توسعه خدمات بشردوستانه هلال احمر با مصوبه جدید مجلس

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، نامدار عبدالهیان معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس جمعیت هلال احمر در جلسه مشورتی و هم اندیشی صاحبان دانش، ایده و تجربه در حوزه نیکوکاری و تشکیلات مرتبط و ایجاد و توسعه آن در سطح ملی برای تشکیل «دبیرخانه خیرین و نیکوکاران جمعیت هلال احمر» گفت: خیلی از شرکت‌های بزرگ دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی در جهت عمل به مسئولیت اجتماعی خود تمایل داشتند کمک‌هایی را هلال احمر ارائه دهند ولی موانعی پیش روی آنها بود.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس در راستای رشد و توسعه خدمات بشر دوستانه، کمک اشخاص حقیقی و حقوقی (دولتی، خصوصی و عمومی) به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی کردند.

وی با بیان اینکه این مصوبه حکمی‌بسیار مترقی است و موانع را برای دریافت کمک‌های بشردوستانه برطرف می‌کند ادامه داد: بر اساس این مصوبه کمک‌ها و خدمات بشر دوستانه‌ای که برای افزایش تاب آوری جامعه مقرر است به جمعیت هلال احمر داده شود، را در قالب مالیات خودشان به هلال احمر بدهند و هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.

معاون برنامه ریزی و امور مجلس هلال احمر گفت: این بند به ما کمک می‌کند که خیرین بتوانند به هلال احمر با موانع کمتری کمک کنند.

وی در ادامه بیان کرد: باید تشکیلاتی و مجمعی برای خیرین هلال احمر داشته باشیم و این ارتباط همیشه در طول سال برقرار باشد. در مرحله بعد هم باید نحوه هزینه کرد کمک خیرین به اطلاع آنها رسانده شود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.