پهپادهای جاسوسی و انتحاری مورد استفاده رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

رژیم صهیونیستی از تعدادی پهپاد برای انجام عملیات نظامی و جاسوسی خود در نوار غزه استفاده می‌کند. این رژیم قبل از پایان انتفاضه الاقصی، در ابتدا با هدف جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی درباره گروه‌های مقاومت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه، از پهپاد استفاده کرد و سپس در سطح وسیعی آنها را برای انجام عملیات ترور علیه رهبران و مبارزان مقاومت به کار گرفت.

به گزارش ارز پرس، روزنامه العربی الجدید در گزارشی در این باره نوشته است، ارتش رژیم اشغالگر در حال حاضر به طور گسترده از پهپاد «سرنشین آسمان» برای جاسوسی و جمع آوری داده‌های اطلاعاتی در نوار غزه استفاده می‌کند. یگان مسئول عملیات این پهپادها یگان «۵۳۵۳» وابسته به نیروی توپخانه ارتش رژیم اشغالگر است.

این یگان‌ها به نیروهای زمینی در حال نفوذ به نوار غزه کمک می‌کنند و اطلاعاتی درباره اهدافی که تیپ‌ها و گردان‌های پیاده نظام قصد حمله به آنها را دارند ارائه می‌دهند. علاوه بر این، از این پهپادها در شرایط عادی برای جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی درباره نوار غزه به منظور تشکیل بانک‌های هدف استفاده می‌شود که ارتش اشغالگر می‌تواند در صورت وقوع جنگ یا درگیری نظامی به آنها حمله کند.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی از تعدادی از این پهپادها برای انجام عملیات ترور استفاده می‌کند.

پهپادهای جاسوسی و انتحاری مورد استفاده رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

پهپاد ایتان

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از پهپاد «ایتان» برای انجام عملیات ترور گسترده در جریان جنگ مه ۲۰۲۱ در نوار غزه و سپس در عملیات نظامی علیه جنبش «جهاد اسلامی» در سال ۲۰۲۲ استفاده کرد.

«ایتان»؛ بزرگترین پهپاد تهاجمی ارتش رژیم اشغالگر است که ۱۵ متر طول دارد و وزن آن حدود پنج تُن تخمین زده می‌شود و می‌تواند ۱۰۰۰ کیلوگرم مواد انفجاری را حمل کند و همچنین می‌تواند در هوا باقی بماند و ۳۶ ساعت مداوم پرواز کنید.

پهپادهای جاسوسی و انتحاری مورد استفاده رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

پهپاد «کوادکوپتر»

علاوه بر موارد فوق، در جریان جنگ کنونی در نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی از یک پهپاد انتحاری بسیار کوچک برای انجام عملیات ترور استفاده می‌کند که «کوادکوپتر» نامیده می‌شود. این پهپاد در اصل یک ریز پرنده است که در ابتدا برای جمع آوری داده‌های اطلاعاتی طراحی شده بود و سپس به یک پهپاد انتحاری تبدیل شد و برای انجام عملیات ترور مورد استفاده قرار ‌گرفت.

پهپادهای جاسوسی و انتحاری مورد استفاده رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

پهپاد «هرمس ۴۵۰»

ارتش رژیم اشغالگر همچنین در جنگ فعلی غزه از پهپاد «هرمس ۴۵۰» که «زیک» نیز نامیده می‌شود، استفاده می‌کند که مجهز به موشک‌های کنترل از راه دور است و می‌تواند به موشک‌هایی با وزن ۱۵۰ کیلوگرم مجهز شود و می‌تواند برای انجام عملیات تهاجمی و ترور مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، این پهپاد که توسط اسکادران ۱۶۱ در نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی اداره می‌شود، می‌تواند ماموریت‌های جاسوسی و جمع آوری اطلاعات را انجام دهد.

پهپادهای جاسوسی و انتحاری مورد استفاده رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

پهپاد «هرمس ۹۰۰»

رژیم تل‌آویو در جنگ خود با غزه در سال ۲۰۱۴ از پهپاد «هرمس ۹۰۰» که «کوخاو» به معنی «ستاره» نیز نامیده می‌شود، استفاده کرد. این پهپاد می‌تواند ۴۰ ساعت پرواز کند و موشک‌های «AGM-۱۱۴ Hellfire» یا موشک‌های هوا به هوا «AIM-۹۲ Stinger» را که برای رهگیری هواپیماها و پهپادها استفاده می‌شود، حمل کند.

علاوه بر این، این پهپادها می‌توانند بمب‌های هدایت شونده لیزری «GBU-۱۲ Fiveway » یا «JDAM» را حمل کنند و این بمب‌ها پهپادهای هرمس ۹۰۰ را قادر می‌سازد استحکامات و خانه‌ها را هدف قرار دهند.

پهپادهای جاسوسی و انتحاری مورد استفاده رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

این پهپادها به ویژه توسط سرویس اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک)، با هدف جاسوسی و جمع آوری اطلاعات به کار گرفته می‌شوند.

پهپاد انتحاری «سوئیچ بلید»

طبق این گزارش، با وجود استفاده از این پهپادها، اما ارتش رژیم اشغالگر از پهپادهای تهاجمی تولید شده توسط صنایع نظامی خود راضی نیست و رسانه‌های عبری زبان فاش کردند که دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم اخیراً از دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درخواست کرده است که ۲۰۰ پهپاد انتحاری آمریکایی «سوئیچ بلید» را برای استفاده ارتش این رژیم در جنگ غزه در اختیار تل‌آویو قرار دهد.

پهپادهای جاسوسی و انتحاری مورد استفاده رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

برد این پهپاد به ۴۰ کیلومتر می‌رسد و قابلیت پرواز ۴۰ دقیقه‌ای را دارد و از ظرفیت تخریب زیادی برخوردار است.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه برای چهل و چهارمین روز ادامه دارد و درحالی که نهادهای بین‌المللی نسبت به وقوع یک بحران انسانی در این باریکه هشدار می‌دهند، اما نیروهای رژیم اشغالگر بی‌توجه به این هشدارها همچنان بیمارستان‌ها را هدف قرار داده و آنها را با تانک محاصره کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.