اظهارات پزشک روس خارج شده از غزه درباره وضعیت فاجعه‌بار این باریکه

یک شهروند روسی که از نوار غزه خارج شده، درخصوص اجساد کشته‌شدگان در «راهروی امن» سخن گفت و آن را «مسیر مرگ» توصیف کرد.

به گزارش ارز پرس، الناگار اسماعیل، پزشک روس پس از ورودش به فرودگاه داماددوا مسکو در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد، مردم چه در شمال و چه در جنوب می‌میرند و کشته می‌شوند و واقعیت این است که آنها مسیر امنی را باز می‌کنند که همان مسیر مرگ است و اجساد در هر مکانی دیده می‌شود. خدا نکند که گوشی یا هر چیز دیگری را در دستتان بگیرید چراکه در این صورت بلافاصله به سمت شما شلیک خواهند کرد.»

براساس گزارش سایت خبری روسیا الیوم، وی افزود، ساکنان نوار غزه از کمبود غذا رنج می‌برند، برق، آب یا اینترنت در این باریکه وجود ندارد.

این پزشک روس همچنین تصریح کرد، دو میلیون ساکن نوار غزه هیچ تقصیری ندارند جز اینکه ساکن این باریکه هستند، آنها کشته می‌شوند؛ چهل و پنجمین روز جنگ است، نه روشنایی و آب وجود دارد و نه برق و اینترنت و اکنون در مناطق شمالی غزه نیز غذا وجود ندارد.

شامگاه دوشنبه یک فروند هواپیمای ویژه متعلق به وزارت امور اضطراری روسیه، حامل ۱۱۷ شهروند روسی و اعضای خانواده آنها که از غزه خارج شده بودند، در فرودگاه داماددوا در مسکو فرود آمد و تعداد کل شهروندان روسی که از این منطقه خارج شده بودند، به ۵۲۵ تن رسیده‌است.

امروز دوشنبه، ارتش رژیم صهیونیستی به حملات هوایی و توپخانه‌ای خود به نوار غزه برای چهل و پنجمین روز ادامه می‌دهد و از هدف قرار دادن بیمارستان‌ها دست برنمی‌دارد. صهیونیست‌ها در بحبوحه درگیری‌های شدید با مقاومت همچنان برای نفوذ به چندین منطقه در غزه به ویژه محله الزیتون و اردوگاه جبالیا تقلا می‌کنند، اما مقاومت فلسطین به دفع حملات نیروهای اشغالگر در چندین منطقه در غزه و خنثی کردن تلاش خودروهای آن برای پیشروی ادامه داده و تلفاتی را در صفوف دشمن بر جای گذاشته‌است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.