کمیسر حقوق بشر سازمان ملل: عدم پایبندی اسرائیل به قوانین، جنایت جنگی محسوب می‌شود

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با تاکید بر اینکه تجاوزات رژیم صهیونیستی باید فورا متوقف شود، اعلام کرد، حوادث وحشتناکی که در ۴۸ ساعت گذشته در غزه رخ داد، غیرقابل باور است.

به گزارش ارز پرس، «فولکر تورک»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، کشته شدن این تعداد زیاد در مدارسی که به پناهگاه تبدیل شده است و فرار صدها تن برای نجات جان خود از بیمارستان الشفاء در میان تداوم تخلیه صدها هزار فلسطینی به جنوب غزه، اقداماتی است که با تدابیر حفاظتی از غیرنظامیان در تضاد هستند.

به نقل از سایت خبری النشره، وی گفت، تصاویری که پس از حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه الفاخوره گرفته شده، وحشتناک هستند و به وضوح تعداد زیادی از زنان، کودکان و مردانی را نشان می‌دهد که زخمی شده یا به شهادت رسیده‌اند. دستکم سه مدرسه دیگر هم که میزبان آوارگان فلسطینی بودند ظرف ۴۸ ساعت گذشته مورد حمله قرار گرفته‌اند.

تورک گفت، عملیات نظامی رژیم صهیونیستی داخل بیمارستان الشفاء و اطراف آن ادامه دارد. ارتش اشغالگر کادر پزشکی را مجبور کرده بیمارستان را ترک کنند و صدها تن دیده شده‌اند که جان و سلامتی خود را به خطر انداخته و با پای پیاده به سمت جنوب نوار غزه می‌روند در حالی که هیچ نقطه امنی در این باریکه وجود ندارد.

وی افزود، فلسطینی‌های آواره که به دلیل محدودیت‌های شدید تحمیلی از کمک‌های نجات‌بخش محروم هستند، عملا برای تامین نیازهای اساسی مبارزه می‌کنند و مجبورند در جاهای شلوغ، غیربهداشتی و ناامن سر کنند.

تورک گفت، رژیم صهیونیستی ملزم است از غیرنظامیان هرجا که باشند، حفاظت کند. باید به قوانین بین‌المللی انسانی از جمله اصول تمایز، تناسب و اقدامات احتیاطی هنگام حمله پایبند باشد. عدم پایبندی به این قوانین جنایت جنگی محسوب می‌شود.

وی افزود، درد، وحشت و ترس در چهره‌های زنان، کودکان و مردان فراتر از حد تحمل است. این جنگ باید متوقف شود. بشریت باید در اولویت قرار بگیرد. به دلایل انسانی و حقوق بشری، اکنون نیاز مبرمی آتش‌بس وجود دارد.

وی با اشاره به یورش نیروهای اشغالگر به مجتمع پزشکی الشفاء گفت، خشونت در پی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی روزهای اخیر به سطحی رسیده که دیگر قابل تحمل نیست.

روز شنبه و در پی درخواست ارتش رژیم صهیونیستی صدها بیمار و آواره بیمارستان الشفاء را ترک کردند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، تخلیه بیمارستان الشفاء بیانگر بینش رژیم صهیونیستی درباره تکمیل سریال اعدام و کشتار جمعی فلسطینی‌های غزه و تشدید فاجعه انسانی و زیست محیطی این باریکه است.

کشتارهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون متوقف نشده است و آخرین این کشتارها روز شنبه در دو مدرسه «الفاخوره» و «تل زعتر» در اردوگاه آوارگان فلسطینی «جبالیا» در شمال نوار غزه مرتکب شدند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.