مالیات سکونتگاه‌های غیررسمی باید صرف محرومیت‌زدایی همان منطقه شود

به گزارش خبرنگار ارز پرس، بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، بر اساس تبصره ۱۲ بند "پ" شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها مکلف‌اند از محل عوارض بر اساس ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، سهم سکونتگاه‌های غیررسمی واقع در محدوده و خارج از محدوده شهرها را بر اساس جمعیت ساکن، تعیین و صرف محرومیت‌زدایی و بهسازی همان منطقه انجام دهد.

آئین‌نامه اجرایی این بند ظرف یک‌ماهه پس‌از ابلاغ این قانون توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

در ادامه این لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ آمده است که هریک از شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل مکلف‌اند صد در صد سود قابل تقسیم خود را پس‌از کسر مالیات ۵۰ درصد سود ویژه و سود سهام دولت را تا سقف یک همت (۰۰۰/‏۰۰۰/‏۰۰۰/‏۰۰۰/‏۱۰)‬ به حساب صندوق توسعه حمل و نقل کشور نزد خزانه‌داری کل کشور که توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود، واریز شود. مبالغ واریزی به حساب سرمایه اولیه صندوق، طبق اساسنامه آن صندوق به مصرف خواهد رسید.

به صندوق توسعه حمل و نقل کشور اجازه داده شد تا با دریافت مجوز از سوی سازمان بورس و اوراق بهادر برای تکمیل و یا احداث طرح‌های انتفاعی بخش حمل و نقل از طریق تأسیس صندوق طرح پروژه‌ها نسبت به جمع‌آوری منابع از بخش‌های غیردولتی اقدام و نسبت به واگذاری سهام و یا تضمین حداقل سودی معادل با نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار برای هر طرح پروژه اقدام کنند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.