آحارونوت: در صورت بازگرداندن ۱۰۰ اسیر اسرائیلی، ۳۰۰ اسیر فلسطینی آزاد می‌شوند

درحالی که وزارت خارجه قطر امروز(چهارشنبه) از دستیابی رژیم صهیونیستی و حماس به توافقی برای تبادل اسرا و توافق آتش‌بس چهار روزه خبر داد، سایت روزنامه العربی الجدید جزئیات معامله تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش ارز پرس، بر اساس آنچه وبگاه روزنامه یدیعوت آحارونوت روز چهارشنبه گزارش داد: دولت اسرائیل در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه، توافق آتش‌بس موقت و مرحله اول معامله مبادله اسرا با جنبش حماس را تصویب کرد.

در مورد توافق برای آزادی بیشتر بازداشت شدگان، کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین یک دوره زمانی حداکثر تا ۱۰ روز از تاریخ پایان اولین سری از آزادی‌ها را تصویب کرد.

این وبگاه افزود: «کابینه موافقت کرد ۳۰۰ زندانی امنیتی در بند زندان‌های اسرائیل را آزاد کند و آنها آزاد نخواهند شد مگر اینکه ۱۰۰ اسیر اسرائیلی به اسرائیل بازگردانده شوند. اسرائیل اسامی آنها را به حماس تحویل خواهد داد. طبق نوشته آحارونوت، همچنین توافق شد که مادران و کودکان به اسارت درآمده از هم جدا نشوند.

سایت روزنامه العربی الجدید در این باره اعلام کرد، براساس بندهای معامله میان حماس و رژیم صهیونیستی ۵۰ اسیر غیرنظامی صهیونیست طی آتش بس غزه آزاد خواهند شد. در ازای آزادی یک اسیر صهیونیست سه اسیر فلسطینی از زنان و کودکان آزاد خواهند شد. در مرحله دوم این معامله ۱۰ اسیر غیرنظامی اسرائیلی دیگر آزاد خواهند شد و آتش‌بس به مدت دو روز اضافی تمدید می‌شود.

براساس توافق حاصل شده زمانی که تعداد آزادشدگان صهیونیست به ۹۹ نفر (زنده یا اجساد) رسید، رژیم صهیونیستی تمام زنان و کودکان اسیر فلسطینی در زندان‌هایش را آزاد خواهد کرد.

این توافق همچنین شامل ورود ۲۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه ظرف چند روز آتش‌بس از جمله کامیون‌های حامل سوخت و گاز برای بیمارستان‌ها است.

وزارت خارجه قطر امروز(چهارشنبه) از توافق حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس به مدت چهار روز و تبادل اسرا خبر داد.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی به شروط توافق تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی اشاره کردند. این شروط شامل آزادی ۵۰ اسیر صهیونیست در چند مرحله است. روش آزادی این است که در ازای هر اسیر صهیونیست سه فلسطینی آزاد خواهد شد. آتش‌بس به مدت چهار روز در غزه ادامه خواهد داشت. اسرائیل در ازای آزادی اسرای دیگر آتش‌بس را تمدید خواهد کرد. اسرای زن فلسطینی آزاد خواهند شد و سوخت و تجهیزات وارد نوار غزه خواهد شد.

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا روز سه‌شنبه به نقل از دو منبع صهیونیست اعلام کرد که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس همچنان در حال تلاش برای مشخص کردن اسامی افرادی هستند که در این عملیات تبادل آزاد خواهند شد.

خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس طی کنفرانس مطبوعاتی در بیروت روز سه شنبه گفته بود: حماس نمی‌خواهد وارد جزئیات معامله تبادل اسرا شود. این معامله به زودی انجام خواهد شد. اگر رژیم صهیونیستی خواهان آتش‌بس نباشد موانعی را در مقابل آن قرار می‌دهد. زمانی که رژیم اشغالگر با آن موافقت کند ما ساعت صفر را برای اعلام این معامله و مکانیزم اجرای آن با تمام جزئیات اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.