گفت‌وگوی هیات کانون وکلای استانبول با سازمان ملل درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی

هیاتی از کانون وکلای استانبول ترکیه با مقام‌های سازمان ملل در ژنو درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه غزه صحبت کردند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این هیات شامل کارشناسان حقوقی از جمله رئیس کمیسیون قضایی مجمع ملی کبیر ترکیه و معاون حزب عدالت و توسعه با مقام‌های سازمان ملل در ژنو دیدار و گفت‌وگو کردند.

پس از این دیدار، رئیس کمیسیون قضایی مجمع ملی کبیر ترکیه خشم این گروه را در نقض قوانین حقوق بشری و حقوق بین‌الملل در غزه ابراز کرد و گفت:‌ سیستم سازمان ملل و قوانین بین‌الملل که بر اساس حفظ و رعایت حقوق بنیادین و شرافت تمامی مردم بدون تبعیض بنا شده، باید در غزه نیز رعایت شود.

وی ادامه داد: متاسفانه، برای بیش از یک ماه است که ما شاهد ارتکاب جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی از سوی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها هستیم. بیش از ۱۵ هزار فلسطینی کشته و قریب به ۷۰ درصد آن را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. بیش از ۱۰۰ تن از پرسنل سازمان ملل نیز کشته شدند. کشته شدن کودکان و نوزدان بیگناه نیز به شدت ادامه دارد.

این مقام حقوقی ترکیه‌ای همچنین خاطرنشان کرد: هیات مذکور نشستی را با کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل داشت و نگرانی خود را بابت اوضاع غزه ابراز کرد. ما همچنین به زودی به تبادل شواهد و اسنادی نیز می‌پردازیم. از اقدام مستقل دفتر کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل در نظارت، تهیه گزارش و انتقاد از نقض حقوق مردم فلسطین حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.