موسیقی در مدارس پخش شود یا خیر؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، زهرا ربانی امروز در همایش ملی آموزش و پرورش ارزش‌ها در دوره دبستان و پیش‌دبستان (رویکرد ایرانی ـ اسلامی) که در دانشکده رفاه برگزار شد، در ارائه مقاله‌ای با عنوان مواجهه هوشمندانه با کاربرد موسیقی در تربیت مدرسه‌ای اظهار کرد: هم‌اکنون در دو سر طیف مواجهه بازدارنده یعنی نگاه سلبی به موسیقی و مواجهه آزادانه یعنی تجویز موسیقی برای تربیت و آموزش کودکان قرار داریم.

وی افزود: ما باید نگاه هوشیارانه داشته باشیم و موسیقی لزوما جایگاه خاص در تربیت ندارد بلکه می‌تواند به عنوان یک ابزار در کنار محتوای خوب قرار بگیرد.

ربانی درباره کاربرد موسیقی در مدارس تصریح کرد: باید از روح و روان دانش‌آموزان مراقبت کنیم، مدرسه نباید خاستگاه تغییر ذائقه دانش‌آموزان و انحراف آنها از فطرت باشد. منبع اصلی انرژی در آموزش مدرسه‌ای کلمات و جملات معلم است.

این دانشجوی دکترای دانشگاه علامه گفت: می‌توان دانش‌آموزان را با اصوات نورانی و فطری مانوس کرد و یک نمونه آموزش موسیقیایی عملکرد "استاد نیرزاده" است که معلم مدارس تهران بود؛ او در روش خود آموزش موسیقیایی داشت یعنی برای آموزش از روش نمایش و ریتم با آواز خواندن خود استفاده می‌‌کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

موسیقی مدارس

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.