دیگران قهرمانان ایرانی را به اسم خود روایت می‌کنند

به گزارش سرویس‌خبری مهر، رضامراد صحرایی در آئین رونمایی از طرح پویش ملی خوانش کتاب و تازه‌های نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: هر خواننده از یک متن، برداشت خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه معنا تنها در متن نیست و به دانش پیشین خواننده هم مربوط است؛ گفت: خواندن اگرچه می‌تواند یک روخوانی ساده باشد اما در عمیق شدن فکر و معرفت خواننده اثرگذار است.

صحرایی با تاکید بر اینکه ما در حوزه نشر باید پویایی بیشتری داشته باشیم گفت: سرعت تحولات در جهان بسیار زیاد است و ما باید با این سرعت تألیف متناسب با آن را داشته باشیم. در کنار این مساله باید هویت ملی خود را هم گرامی بداریم. این هویت ملی ما پر از الگو و اسطوره است و موضوع مهم ما صحبت در خصوص این اسطوره‌هاست و این وظیفه مهم کانون است.

وی با بیان اینکه تقویت مهارت نویسندگی از رسالت‌های نهاد تعلیم و تربیت در آموزش غیر رسمی است گفت: هر کودک ایرانی قصه‌ای دارد که می‌تواند با آن قصه رشد کند و اینکه او بتواند ادامه قصه‌اش را داشته باشد موضوع مهمی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کانون باید برای بچه‌ها قصه قهرمانان و اسطوره‌های ملی مان را بگوید گفت: دیگران با نام‌های دیگر قهرمانان ما را به اسم خود روایت می‌کنند. رد آثار حافظ در نوشته‌های شکسپیر وجود دارد و او بسیاری از آثار خود را بر پایه نوشته‌های این شاعر شهیر ایرانی نوشته است. برای همین ما باید قصه خود را داشته باشیم و کودکان ما باید به این قصه‌ها افتخار کنند.

وی با بیان اینکه بنا به گفته‌های آقای علامتی ۱۰ میلیون جلد کتاب در کانون پرورش فکری وجود دارد گفت: اگرچه این عدد سراسر افتخار است ولی باید برای حداقل ۱۶ میلیون جلد کتاب برنامه‌ریزی کنیم. ۱۵۰ عنوان کتاب جدید در کانون چاپ شده و ۳۵۰ عنوان کتاب هم تجدید چاپ شده است که نشان از عملکرد موفق کانون پرورش فکری کودکان است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.