سعدالله زارعی: حماس در حال مدیریت پیروزی و اسرائیل در حال مدیریت شکست خود است

به گزارش خبرنگار دانشگاه پایگاه خبری ارز پرس، سعدالله زارعی تحلیلگر مسائل منطقه و استاد دانشگاه امروز در افتتاحیه همایش بین المللی «طوفان الاقصی و غزه، روایت‌ها و واقعیت‌ها» که در دانشگاه آزاد تهران مرکزی در حال برگزاری است درباره نقش جمهوری اسلامی و پایه گذاری مقاومت گفت: اگر پیروزی انقلاب اسلامی رخ نداده بود اصلا مقاومتی در برابر نظام سلطه وجود نداشت و همچنان نظام جابر دو قطبی ادامه پیدا می کرد و دیگر موضوع فلسطین برای جامعه جهانی اهمیتی نداشت.

وی افزود: ساختارهای مقاومت شکل گرفته در منطقه محصول مقاومت مردم ایران هستند. مدیریت صحنه جنگ مدل رفتاری جمهوری اسلامی است و آن را می توان نمونه‌ای از نقش معنوی و راهبری مقاومت جمهوری اسلامی ایران دانست. آن جریانی که پای کار طوفان الاقصی آمد جمهوری بود و رهبر انقلاب به طور خاص گام به گام ورود کردند و سرخط حرکت را مشخص کردند و اطمینان دادند و منطقه را برای امدن پشت فلسطین آماده کردند.

زارعی به اقدامات نیروهای مقاومت در منطقه بعد از عملیات طوفان الاقصی نیز اشاره کرد و گفت: نقش حزب الله در این جنگ پر رنگ بود به نحوی که توانست یک سوم توان ارتش اسرائیل را مشغول خود کند.

زارعی گفت: با صراحت می‌توان گفت که اسرائیل مشغول مدیریت شکست است و مقاومت فلسطینی سرگردم مدیریت پیروزی تا روند آن به صورت زنجیره‌ای و با موفقیت ادامه یابد. اسرائیلی‌ها محصول اشتباهات خود در طول دوران هستند و در حال تلاش برای بازگرداندن بازدارندگی از هم گسسته خود هستند؛ اسرائیلی‌ها دنبال این بودند که با زور و بمباران و بی رحمی به اسرا دست یابند که آخر مجبور شدند که به مبادله تن دهند.

این کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطرنشان کرد: مقاومت فلسطین ماموریت صیانت از پیروزی طوفان الاقصی، کاهش تلفات جانی شهروندان در پی حمله تلافی جویانه، تامین آذوقه، مدیریت اسرای اسرائیلی، حفظ توان رزمی و نهایتا آزادسازی اسرای خود از زندان‌های اسرائیل را بر عهده داشت.حماس در حین جنگ و زیر بمباران قدرت مدیریت و توانمندی خود برای اداره صحنه را ثابت کرد که این مدیریت پیروزی در مقابل مدیریت شکست اسرائیلی‌ها است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.