آمار سرقت و زورگیری در خوزستان کاهش یافت

به گزارش سرویس‌خبری مهر، سرهنگ سیروس دریکوند بعد از ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خوزستان ۵.۸ جمعیت کل کشور را به خود اختصاص داده و درصد وقوع سرقت‌های رخ داده در استان نسبت به کشور چهار درصد است که از این نظر به لحاظ فراوانی پنجمین استان کشور بوده و از نظر جمعیت در رده هجدهم کشور قرار دارد که این مساله نشان می‌دهد از لحاظ امنیتی بخصوص در بخش سرقت، جزو استان‌های برتر و قابل اعتمادتر هستیم.

رئیس پلیس آگاهی خوزستان با بیان اینکه در حوزه کشف سرقت سومین استان کشور هستیم، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون آمار سرقت در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد و در بخش زورگیری نیز ۱۱ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین نسبت به سال گذشته ۱۶۴ درصد افزایش کشف سرقت در خوزستان داشته‌ایم که این امر نشان از یک اقدام بسیار گسترده در این زمینه بوده است.

رئیس پلیس آگاهی خوزستان بیان کرد: از سرقت‌هایی که رخ داده، نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد کشف اموال مسروقه داشته‌ایم که قریب ۳۳ درصد اموال شناسایی و به مالباخته‌ها تحویل داده شده است.

سرهنگ دریکوند با اشاره به اینکه درصدی از اموال سرقتی در خوزستان هنوز شناسایی نشده‌اند، گفت: اشخاص باید اموالی که در خانه دارند، شماره سریال آن را یادداشت یا عکسی از وسیله تهیه و در جایی نگهداری کنند تا خدایی نکرده اگر با این مساله مواجه شدند، بتوان موقع نیاز استفاده کرد. به طول مثال شماره سریال تلویزیون خود را نوشته و یا از آن عکس گرفته و نگهداری کنند.

وی ادامه داد: اموال مکشوفه که صاحب آنها شناسایی نشده در سامانه «نما» بارگذاری شده و قابل مشاهده است که مالباخته‌ها می‌توانند عکس‌های اموال کشف شده را رؤیت کنند اما الزام این کار این است که اعلام شکایت آنها ثبت شده باشد.

رئیس پلیس آگاهی خوزستان عنوان کرد: در حوزه مال‌خرها اقدامات خوبی صورت گرفته به طور مثال هشت طرح از ابتدای سال تاکنون انجام شده که بر اساس آن ۴۳۲ نفر مال‌خر دستگیر و اموال خوبی از آنها کشف شده است.

دریکوند با اشاره به اینکه در مساله مال‌خرها بسیاری از صنف‌ها درگیر هستند، اظهار کرد: برای جلوگیری از خرید اموال از مال‌خرها در خوزستان طرحی به صورت مستمر در هر ماه انجام می‌شود که تا پایان سال هم ادامه دارد که در این راستا از ابتدای سال تاکنون ۷۰۰ واحد صنفی کنترل و بررسی شده و با توجه به تخلفاتی که داشته‌اند، حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد آنها پلمب شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی خوزستان گفت: همچنین ۷۳ باند سنگین سارقان در استان منهدم شده است.

منبع : مهر
برچسب ها :

زورگیری خوزستان

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.