آغاز ساخت واحد فرآوری بافت مرکز تحقیقات پزشکی قانونی

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، محسن صابری رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی گفت: در هفته جاری و همزمان با هفته بسیج که یک روز آن با عنوان بسیج، جهاد علمی، اعتلای فرهنگ و هنر نامگذاری شده بود، احداث ساختمان واحد فرآوری بافت مرکز تحقیقات با همکاری و مساعدت دانشگاه آزاد اسلامی در واحد پرند این دانشگاه آغاز شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فرآوری بافت‌های برداشتی توسط دو شرکت خصوصی انجام و محصولات تولیدی آن در اختیار بیماران قرار می‌گیرد که با توجه به عدم تأمین نیازهای کشور در برخی زمینه‌ها، با راه اندازی و آغاز به کار واحد فرآوری بافت مرکز تحقیقات، این واحد می‌تواند محصولات تولیدی حاصل از بافت‌ها همچون پودر استخوان، دریچه‌های قلبی، رباط‌ها و تاندون‌ها و … را فرآوری و در اختیار بیماران نیازمند قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه محصولات حاصل از فرآوری بافت در درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار داشت: برداشت، فرآوری و تولید محصولاتی از این بافت‌ها به نفع مردم و کمکی قابل توجه به درمان بسیاری از بیماری‌ها است در حالی‌که هم اکنون ۵۰ درصد بافت‌های مورد نیاز کشور از خارج وارد می‌شود که ما از شرایط برداشت بافت و یا اجسادی که از آن برداشت بافت شده اطلاعی نداریم.

صابری با اشاره به اینکه همین واردات بافت برای کشور ارزبری داشته و هزینه محصولات نهایی را نیز بالا می‌برد، خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی در تلاش است پاسخگوی نیاز کشور و تأمین کننده محصولات مورد نیاز بخش‌های درمانی از ناحیه فرآوری بافت، آن هم با قیمت و هزینه مناسب‌تر، باشد؛ به همین دلیل نسبت به راه اندازی واحد بافت اقدام کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی افزود: در مواردی که با کاستی‌هایی در بازار و کمبودهایی در محصولات حاصل از فرآوری بافت مواجه می‌شویم و نیاز بیماران به درستی تأمین نمی‌شود ارزش کار مرکز تحقیقات بیشتر نمایان خواهد شد.

وی با تأکید بر نیاز کشور به محصولات فرآوری بافت اظهار امیدواری کرد: با تلاش و همت دو چندان و همکاری قابل توجه دانشگاه آزاد اسلامی در ساخت این واحد بتوانیم با دریافت مجوزهای لازم و تهیه تجهیزات مورد نیاز، واحد فرآوری بافت مرکز تحقیقات پزشکی قانونی را در سال آینده راه اندازی و محصولات تولیدی آن را در اختیار بیماران قرار دهیم.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.