واشنگتن پست: هزاران دوتابعیتی آمریکایی در ارتش اسراییل، مردد شده‌اند

روزنامه واشنگتن پست آمریکا در گزارشی به شمار فراوان شهروندان دو تابعیتی این کشور اشاره کرد که برای پیوستن به ارتش رژیم اشغالگر قدس در پی جنگ غزه سلاح در دست گرفتند اما در پی جنایت‌های جنگی این رژیم در غزه، درباره دلیل تصمیم خود دچار تردید شده‌اند.

به گزارش ارز پرس، پس از هفته‌ها بمباران هوایی و بعد، حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه که محله‌ها را با خاک یکسان کرده، بیمارستان‌ها را از کار انداخته و باعث قحطی غذا، سوخت و تجهیزات پزشکی و دارو شده، هزاران آمریکایی که به نوعی به واسطه سابقه خدمت یا فعالیت فعلی‌شان با ارتش رژیم صهیونیستی مرتبطند، سوال‌هایی اساسی درباره دلیل ملحق شدنشان به آن از خود می‌پرسند.

درگیری‌ها در غزه در پی عملیات غافلگیرانه و گسترده «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر (۱۵مهر) آغاز شد. به گفته مقاومت فلسطین، این حمله در پی تعدی به حریم مسجدالاقصی و خشونت فزاینده شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین انجام گرفت.

از آن پس، رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف بمباران‌های متعدد خود قرار داده و با قطع آب، برق و گاز این منطقه آن را در محاصره انسانی قرار داده است. در پی تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی، چند روز پیش، برخی از کمک‌های انسانی از مرز رفح به این منطقه راه یافت.

واشنگتن پست: هزاران دوتابعیتی آمریکایی در ارتش اسراییل، مردد شده‌اند
خان یونس در پی بمباران رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

رژیم صهیونیستی در این درگیری با بمباران ساختمان‌های غیرنظامی، مسجد، دانشگاه، کلیسا، بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی، همچنین با استفاده از تسلیحات ممنوعه، از جمله بمب‌هایی که در آن فسفر سفید به کار رفته، مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است.
تخریب کامل برخی مناطق و آواره شدن مردم غزه از اثرات حملات رژیم صهیونیستی و جان باختن بیش از ۱۵ هزار نفر از غیرنظامیان این منطقه بوده است.

پس از تلاش‌های دیپلماتیک فراوان، «آتش‌بس بشردوستانه» برای انتقال کمک‌های انسانی به غزه از صبح جمعه به مدت 4 روز آغاز شد و چهار مرحله تبادل اسرا تا کنون انجام شده است. آتش‌بس به مدت دو روز دیگر تمدید شده است.

روزنامه واشنگتن پست درباره پیوستن شهروندان دوتابعیتی آمریکا به ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: مقامات اسراییلی به واشنگتن‌پست گفتند حدود ۱۰ هزار نفر از افراد مقیم آمریکا پس از دریافت فراخوان خدمت خود را برای خدمت در ارتش اسرائیل معرفی کرده‌اند که این در واقع، بخشی از بسیج گسترده‌تر ۳۶۰ هزار نیروی نظامی است.

واشنگتن پست: هزاران دوتابعیتی آمریکایی در ارتش اسراییل، مردد شده‌اند
سربازان رژیم صهیونیستی در ویرانه‌های حملات حماس، 10 اکتبر در منطقه کفر عازار اراضی اشغالی

به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، حداقل، هشت شهروند آمریکایی از زمان آغاز جنگ غزه، در حال خدمت در میان نیروهای رژیم صهیونیستی کشته‌ شده‌اند.

شتاب شهروندان آمریکایی برای در دست گرفتن سلاح و جنگیدن برای رژیم اشغالگر قدس، به نوعی، یادآور اولین روزهای حمله روسیه به اوکراین است که دولت آن (اوکراین) از آمریکایی‌ها و دیگر شهروندان خارجی درخواست کرد به مقابله با این حمله کمک کنند که نزدیک به دو سال از آغاز آن می‌گذرد. با این وجود، این دو تفاوت‌هایی نیز دارند.

در این مورد، بیشتر آمریکایی‌هایی که به اقدام اشغالگرانه رژیم صهیونیستی پیوسته‌اند، دارای سابقه خدمت در ارتش این رژیم هستند یا سرباز ذخیره محسوب می‌شوند. طبق تحقیقاتی که سال گذشته در ژورنال سوسیولاجیکال فروم منتشر شد، حدود هزار و ۲۰۰ آمریکایی در هر مقطع زمانی در حال خدمت به ارتش رژیم صهیونیستی بوده‌اند و بسیاری از آن‌ها دوتابعیتی بوده یا دوتابعیتی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.