آلمان: اسراییل از آتش‌بس برای تنش‌زدایی و مقابله با خشونت شهرک‌نشینان استفاده کند

وزیر خارجه آلمان امروز (سه‌شنبه) از رژیم صهیونیستی خواست تا در روزهای وقفه بشردوستانه در نوار غزه از حمله اجتناب کرده و گام‌هایی برای کاهش تنش‌ها از جمله در کرانه باختری بردارد.

به گزارش ارز پرس، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در نشست مجمع سیاست خارجه برلین گفت: آتش‌بس و تبادل اسرا باریکه‌ای از نور است که برای نخستین‌بار دیده می‌شود. حالا ما باید از این استفاده کنیم.

او گفت که آلمان تلاش خود را برای افزایش کمکی‌های بشردوستانه ارسالی به نوار غزه در طول وقفه بشردوستانه تقویت می‌کند.

بربوک ادامه داد: به گفته یونیسف، غزه در حال حاضر خطرناک‌ترین نقطه جهان برای کودکان است. این یک واقعیت است. به همین دلیل است که ما حالا هر چه در توان داریم مشخصاً برای حمایت از کودکان به کار می‌گیریم.

وی افزود: این مسائل ساده به نظر می‌رسند، اما در عمل به چندین روز مذاکره نیاز دارند؛ مسائلی مانند تأمین آب، شیرخشک و اقلام پانسمان.

او همچنین برای چندمین بار از آغاز مناقشه تازه حماس و رژیم صهیونیستی، ضمن تأکید بر آنچه او آن را «حق اسرائیل برای دفاع از خود» می‌داند، تصریح کرد که تل‌آویو باید قوانین بشردوستانه بین‌المللی را رعایت کند.

وی افزود: بارها صراحتاً به اسرائیل گفته‌ایم که تحت هر شرایطی باید از تلفات غیرنظامی اجتناب کند. افزایش تلفات غیرنظامی، رنج بیشتر زنان، کودکان و مردان و همچنین خشم جهان عرب به نفع اسرائیل نیست.

وزیر خارجه آلمان در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه از احتمال گسترش این مناقشه به نسل‌های آینده نگران است، گفت که از کابینه رژیم صهیونیستی انتظار دارد که اقداماتی را برای توقف خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری انجام دهد.

او گفت: از اسرائیل می‌خواهم که تلاش خود را برای مقابله با شهرک‌نشینان افراطی افزایش داده و اجازه ندهد که آنان با سوءاستفاده از وضعیت موجود، سعی در بیرون‌راندن فلسطینیان از خانه‌های خود داشته باشند.

این دیپلمات ارشد آلمانی همچنین در انتها با تأکید بر لزوم ازسرگیری مذاکرات و اعتمادسازی میان طرفین، گفت: حالا باید (از این آتش‌بس) استفاده کرده و به دنبال راهی ملموس به‌سوی راهکار دو دولتی باشیم.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری کرد.

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند؛ توافقی که قرار بود در روز دوشنبه به پایان برسد، اما «حماس» در آخرین ساعات اعلام کرد که «با برادران قطری و مصری در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای دو روز دیگر و با همان شروط آتش‌بس پیشین» به توافق رسیده است.

رژیم صهیونیستی در توافق آتش‌بس وادار به پذیرش شروط مقاومت شده است؛ بدین ترتیب که در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.