مالدیو به دنبال تحقیقات درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی

مالدیو امروز (چهارشنبه) از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا درباره اتهامات جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها تحقیق کند.

به گزارش ارز پرس، «محمد مویزو» رئیس‌جمهوری مالدیو در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین گفت: اقدامات عمدی نیروهای اسرائیل معادل جنایات جنگی و نقض کامل قوانین بشردوستانه بین‌المللی است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، مویزو ضمن محکومیت جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، آن را «اشغال و مجازات دسته جمعی وحشیانه اسرائیل علیه غیرنظامیان بی گناه فلسطین» توصیف کرد.

وی خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه، تامین کالاهای اساسی از جمله غذا، سوخت و دارو و پایان دادن به آوارگی اجباری گسترده در فلسطین اشغالی شد.

رئیس‌جمهور مالدیو تاکید کرد که این کشور بر این باور است که «کشور مستقل فلسطین» کلید صلح پایدار است.

در همین حال اندونزی نیز خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین شد.

«رتنو مارسودی» وزیر امور خارجه اندونزی روز سه‌شنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت که سازمان ملل باید برای اعطای عضویت کامل به فلسطین که در حال حاضر «وضعیت ناظر غیرعضو» را دارد، رای گیری کند.

«زمبری عبدالقادر» وزیر امور خارجه مالزی در سخنرانی خود در نشست سازمان ملل ضمن انتقاد از کوچ اجباری فلسطینی‌ها، خواستار آتش‌بس پایدار و فوری در غزه شد.

او همچنین خواستار ارسال بلامانع کمک‌های بشردوستانه به فلسطین شد.

رژیم صهیونیستی و جنبش حماس شامگاه دوشنبه با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا بر سر تمدید دو روزه آتش‌بس توافق کردند که امروز درصورت عدم تمدید به پایان خواهد رسید.

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه پیش مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر صهیونیست، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.