بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضاییه تاسیس شد

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، اولین جلسه بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضائیه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه و سایر اعضای هیأت امنای این بنیاد تعاون، برگزار شد.

معاون اول قوه قضائیه در رابطه با فعالیت‌های این بنیاد گفت: امیدواریم با تأسیس بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضائیه تحول مهمی در پیگیری امور رفاهی و معیشتی کارکنان قوه قضائیه رخ دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: هرچند که سابقه پیگیری برای تشکیل بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضائیه به چندسال پیش برمی گردد ولیکن هیچ وقت عملیاتی نشده بود، اما با تأکید ریاست قوه قضائیه پس از برگزاری جلسات تخصصی متعدد با همکاری مشترک معاونت مالی و پشتیبانی و معاونت اول و سایر بخش‌های مرتبط، اساسنامه تشکیل بنیاد تعاون کارکنان قوه قضائیه تدوین و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ به امضای ریاست قوه قضائیه رسید و ابلاغ شد.

معاون اول قوه قضائیه افزود: هدف اصلی بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضائیه کمک برای معیشت کارکنان از جمله پیگیری امور مسکن و سایر امور رفاهی است.

بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضاییه تاسیس شد 

وی بیان کرد: هیأت امنای بنیاد تعاون از عالی‌ترین مقامات قوه قضائیه انتخاب شده‌اند و شامل ۱۰ نفر از مسئولین زیر هستند:

۱- معاون اول قوه قضائیه ؛ (رییس هیأت امنا)

۲- معاون مالی و پشتیبانی و امور عمرانی قوه‏ قضائیه؛ (دبیر هیأت امنا)

۳- دادستان کل کشور

۴- رئیس حوزه ریاست قوه‏
قضاییه

۵- معاون راهبردی قوه قضائیه

۶- رئیس سازمان بازرسی کل کشور

۷- رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‏ قضائیه

۸- معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه‏ قضائیه

۹- معاون حقوقی و امور مجلس قوه‏ قضائیه

۱۰- رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور هستند که این امر بیانگر اهتمام رئیس قوه‏ قضائیه به مقوله معیشت و رفاه کارکنان در عالی‌ترین سطح مدیریتی در دستگاه قضائی است.

همچنین معاون اول قوه ‏قضاییه تصریح کرد: ماهیت این بنیاد غیرتجاری است و صرفاً یک نهاد پشتیبانی است که بر اساس ضوابط و مقررات قانونی تشکیل می‌شود و فعالیت خواهد کرد و در مسائلی مانند ساماندهی تعاونی‌های مسکن کارکنان، پیگیری حقوق رفاهی و معیشتی کارکنان و ارائه راهکارهای اجرایی برای بهبود وضعیت رفاه و معیشت کارکنان اقدام خواهد کرد.

اولین جلسه هیأت امنای بنیاد تعاون کارکنان قوه ‏قضاییه در تاریخ هفتم آذر ماه تشکیل شد و مقرر شد طی دو هفته اعضای هیأت امنا، پیشنهادهای تکمیلی خود را در مورد انتخاب هیأت مدیره و مدیر عامل ارائه کنند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.