بیشتر ساکنان اراضی اشغالی موافق تمدید آتش‌بس و تبادل اسرا هستند

نتایج یک نظرسنجی حاکی از این است که اکثر مخالفان نتانیاهو و حتی نزدیک به نیمی از حامیان او با تمدید آتش‌بس و تبادل اسرا با جنبش حماس موافق هستند.

به گزارش ارز پرس، بر اساس نتایج نظرسنجی که روزنامه عبری زبان معاریو منتشر کرد، ۶۶ درصد از مخالفان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نیز حتی ۴۰ درصد از طرفداران او، حامی تمدید آتش‌بس بوده و تنها ۳۰ درصد از طرفدارانش مخالف این مساله هستند.

طبق این نظرسنجی ۵۴ درصد از ساکنان اراضی اشغالی تداوم اجرای طرح آتش‌بس در نوار غزه و تبادل روزانه اسرا با حماس را تایید می‌کنند.

به نقل از سایت عرب۴۸، بر اساس این نظرسنجی، در صورتی که هم اکنون انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برگزار شود، احزاب فعلی اپوزیسیون از جمله حزب «اردوگاه ملی» به ریاست بنی گانتس، ۷۷ کرسی را به دست آورده و احزاب ائتلاف حاکم فعلی ۴۳ کرسی را به دست می‌آورند.

حزب بنی گانتس نسبت به نظرسنجی هفته گذشته سه کرسی از دست داد و از ۴۳ به ۴۰ کرسی رسید اما حزب لیکود به ریاست نتانیاهو از ۱۸ به ۲۰ کرسی ارتقا یافت.

حزب «یش عتید» به ریاست یائیر لاپید ۱۴ کرسی، حزب «اسرائیل خانه ما» ۱۰ کرسی، حزب شاس ۹ کرسی، حزب «یهدوت هتوراه» هفت کرسی، حزب «قدرت یهود» هفت کرسی، جبهه عربی تغییر پنج کرسی، حزب مرتز چهار کرسی و فهرست مشترک چهار کرسی به دست آوردند و حزب صهیونیسم دینی نیز برای دومین هفته پیاپی حدنصاب را به دست نیاورد.

گانتس هنوز بیش از سایر کاندیداها شانس دستیابی به سمت نخست‌وزیری را دارد و در نظرسنجی‌ها ۴۹ درصد آراء را از آن خود کرد در حالی نتانیاهو ۳۰ درصد آراء را به دست آورد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.