بابایی: می توان با نگاه حمایت‌گر از ظرفیت رمرزارزها برای تامین منافع کشور بهره برد

علی بابایی کارنامی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ارز پرس، با اشاره به اهمیت شرکت‌ها و سکوهای ملی فعال در حوزه رمزارزها، اظهار داشت: امروز دنیا به رمزارزها و کسب‌وکارهای مرتبط رویکرد استقبالی دارد و ضرورت توجه به حوزه رمزارزها صرفا به ظرفیت‌هایی که برای کشور در شرایط تحریمی ایجاد می کند، باز نمی‌گردد؛ امروز رمزارزها به شاخصه‌ای برای تبادل سرمایه و منابع مالی تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت: ما نیز مانند سایر کشورها باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم و تسهیل‌گر قوانین و مقررات آن باشیم. رمزارزها علاوه بر اینکه تبادلات اقتصادی بین کشورها را تسهیل می‌کنند، فواید دیگری هم در اقتصاد دیجیتال دارند.

بابایی کارنامی تصریح کرد: ظرفیت‌هایی که رمزارزها ایجاد کرده‌اند برای کشورهایی مانند ما کاربردهای بیشتری هم دارند، برای همین، از چندین منظر به ویژه تامین منافع امنیت ملی، منافع اجتماعی و منافع اقتصادی حائز اهمیت خواهند بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: هم  عقل و هم منطق حکم می‌کند که همه دستگاه‌ها و بانک مرکزی به جای تفکر سلبی نگاه حمایت‌گر به کاربران و کسب و‌کارهای دانش‌بنیان فعال در این حوزه داشته و از این ظرفیت موجود به نفع کشور استفاده کنند.

وی درخصوص وضعیت ارسال لایحه قانونی دولت درباره رمز ارزها تاکید کرد: ما نیاز داریم که قوانین مرتبط را هرچه سریع‌تر مصوب کنیم. قبل از آنکه سواستفاده گران و دلالان در این بازار سوار بر موج شوند؛ یا تصمیمات غیرکارشناسی رخ دهد ما باید از این ظرفیت به نفع کشور بهره ببریم تا همه بخش‌ها باید نگاه مثبت و حامیانه به این حوزه داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.